woensdag 22 april 2020

Utrechtse Industrieschool


Een paar maanden geleden liet ik bovenstaand lapje zien met foto's van de Utrechtse Industrieschool. Recent kon ik onderstaand lapje kopen. Het is ook van de Utrechtse Industrieschool en 7 jaar later gemaakt. Prachtig om overeenkomsten en verschillen te zien.
Onderstaand lapje werd in 1915 gemaakt door N. Walraven.


A few months ago I showed the first sampler and pictures of the Utrechtse Industrieschool. 
Recently I bought the second sampler. It was made seven years later at the same school. I love looking at the similarities and differences. 
The second sampler was made in 1915 by N. Walraven.

7 opmerkingen:

Jeanny zei

Bijzonder en leuk !

miekequilt zei

Blauw was daar vast de lievelingskleur. Lijkt mij een aparte kleur voor meeklappen.

Annelies zei

@Mieke, de meeste schoollapjes zijn met rood geborduurd, maar toch heb ik er verschillende in het blauw.

MaaikeW zei

Heerlijk Annelies, ik kan hier nog steeds blij van worden, zulke merklappen en de lijn die je daar tussen kunt leggen.

Guusje, zei

Wat een mooie lapjes zijn dit

Marja zei

Wat bijzonder om er 2 van dezelfde school te hebben met een hoop overeenkomsten.



Groet,

Willy zei

Mooie lap, leuk dat deze ook in het blauw is.