zaterdag 11 april 2020

onrustig


Ik ben op het moment met van alles bezig. Er is nog wel enige structuur, maar ook onrust. Onrust die ook een beetje het dagelijks leven weerspiegelt. Normaal vind ik het al geen pretje om boodschappen te doen voor de feestdagen, nu was ik echt blij dat ik de Paasboodschappen binnenhad. (oke, niet alles, dus manlief ging nog op zoek naar asperges en tête de moine)
Naast het zoeken naar producten, ben je de hele tijd bezig met afstand houden, wat in de nauwe gangen van mijn AH best een opgave is. Ik doe mijn best het virus niet te krijgen. Ik ben er als hartpatiënt zelfs bang voor.
Die onrust zie je terug op mijn werkmat. Even een sterretje, even wat vingerhoedjes en vaak zit ik doelloos voor me uit te staren.
Ik zal niet de enige zijn.

I am doing all kinds of things at the moment. There is still some structure, but also a strange feeling. That feeling reflects my daily life. Normally I do not enjoy doing grocery shoppings for the holidays, now I was really happy that I had all my things for Easter in the house. (not everything, but my hubby was a great help finding asparagus and french cheese)
You constantly have to keep distance which is quite a task. I try my best not to get the virus. As a heart patient I even fear it.
You can see the restlessness on my work mat. A star, some thimbles and often I just sit and stare. 
I guess I am not the only one with this problem.



13 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Oh nee hoor je bent niet de enige die staart. Betrap mezelf er ook de laatste tijd op. Het hangt tussen rust en onrust, gelukkig heb ik nog mijn afleiding omdat ik werk in het ziekenhuis. Gister bewust een dag geen tv/radio. Time for quilting...
Fijne Paasdagen

Else zei

Zo herkenbaar dit alles, geniet van je steekjes en de zon! Pas goed op jezelf, gezellig Paasweekend zwaaizwaai XX

BezigeBijMirjam zei

Heel herkenbaar hoor! Vooral het boodschappen doen. Met quilten houd ik ervan om met van alles bezig te zijn, dus dat blijft wel ongeveer gelijk. Maar al die leuke projecten die langskomen, dat masker me onrustig......Leuke sterretjes weer!m😉 Ik ga nu op aspergesjacht. Ze schijnen schaars te zijn. Fijn Paasweekend!🤗

NADINE zei

Same here, dear Annelies... so much to finish, and yet no focus. I feel like jumping from one project to another, some stitches, then stop, then some stitches again, etc... strange times. We need to adjust and it's not easy.
Yet, let us take courage, one stitch at a time...
Wishing you a nice Easter weekend xoxo
Nadine

Sylvia`s Quilts zei

Tja Annelies, hetzelfde gevoel heb ik hier. Mijn man(75+) doet de boodschappen, maar dat vind ik evengoed niet prettig, hij kan ook besmet raken.
En als het kan, laten we het bezorgen, het voelt zo vreemd allemaal.
Ik als hartpatiënt en diabetes ben er ook best angstig over.
Laten we hopen dat het niet te lang gaat duren en dat er niet teveel mensen nog zullen overlijden, dat is toch wel schrikbarend!
Toch fijn Paasweekend, groetjes Sylvia.

Anoniem zei

Je hoeft geen boodschappen te doen ,je kunt het ook bestellen en laten bezorgen , Kruimer bezorgt ook brood aan huis .
Bij de groente en fruit in het oude dorp is meer ruimte om boodschappen te doen.

Groet fijne Pasen.

wilma oud zei

Houd moed Annelies. Ik begrijp je helemaal. Groetjes Wilma Oud

Quiltlia zei

Heel herkenbaar Annelies,ik ben zelfs van supermarkt veranderd omdat ik me bij mijn vaste supermarkt heel ongemakkelijk voelde,op aanraden van mijn jongste zoon ga ik nu naar een andere en dat scheelt zoveel onrust.Toch ondanks alle onrust hele fijne Paasdagen.Groetjes Lia

marga zei

Kan mij goed voorstellen dat je bang bent want als je het virus oploopt zal het niet makkelijk zijn.
Ik schrik ook als ze het over de leeftijd hebben want ook dat speelt mee dus moeten wij maar afstand nemen en zo veel mogelijk thuis blijven en ons vermaken met onze hobby en dat is geen straf toch?
Wens je hele fijne Paasdagen toe en smakelijk eten met de asperges.
groeten
Marga

Quilting Moesje zei

Zeker herkenbaar...begin dan bv toch maar weer wat nieuws als afleiding bv
Mijn werk in de zorg...is ook best spannend bv... Sterkte hoor !
Goede Paasdagen gewenst!
Groetjes
Simone

Guusje, zei

Herkenbaar. Ik laat de boodschappen thuisbezorgen als ik erdoorheen kom ,omdat ik nog steeds verkoudheidsklachten heb, al 4 weken,en na mijn val nog steeds niet goed uit de voeten kan.
Ook heb ik onrust in de dingen die ik doe. Ik durf ook niet goed naar de supermarkt toe omdat ik ook tot de risicogroep behoor. Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat.

Ineke zei

Ik herken ook Annelies. En al ziet mijn post op Facebook en Instagram er wel naar uit dat ik veel doe, toch is dat niet zo. Zit ook vaak voor me uit te staren. Sterkte!

Annelein zei

Heel herkenbaar wat je schrijft... daar had ik in de "begindagen" ook last van... ben daarna als een dolle aan het borduren geslagen... nu weer redelijk back to normal. Goed dat jezelf niet naar de winkel hoeft. Zorg goed voor jezelf... Liefs, Willeke