woensdag 8 april 2020

Marjorie Massey


Op de Facebook pagina "Créations de Marjorie Massey" schrijft Marjorie:
Une Maison dans un Coeur, tout un symbole !
Une grille pleine d'espoir à partager sans modération pour qu'elle fasse le tour du monde en guise de soutien fraternel aux brodeuses (eurs) de toute la planète !

ofwel:
Een huis in een hart, een symbool !
Een patroon vol hoop dat onveranderd kan worden gedeeld, zodat het de wereld rondgaat, als onderlinge steun voor borduursters (ders) over de hele planeet !

On her Facebook page "Créations de Marjorie Massey" Marjorie writes:
A house in a heart, what a symbol !
A pattern full of hope to be shared without moderation so that it travels around the world as fraternal support for embroiderers all over the planet !

Merci beaucoup Marjorie !

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk patroon én leuk idee! Daarvoor zal ik de borduurnaald maar weer eens ter hand nemen.
Dank voor het doorgeven, Annelies!
Groeten van Digna

KijkDaarIs zei

Mooi.....leuk patroon ...hopelijk gaan we geleidelijk aan weer de goede kant op ...
Toch een fijne dag en
Take care..

Willy zei

Mooi patroon. Past nu helemaal.

marga zei

Wat een ontzettend lief en mooi patroontje. Vind alleen jammer dat er nu veel middels facebook gaat en dat heb ik niet en ben er ook niet zo handig in.
Maar mooie patronen zijn het wel ook de quilt uit jou vorige blogje.
Wens je veel plezier met het maken.
Groeten
Marga

Annelies zei

@Marga, ik heb een blog, Facebook en Instagram. Zelf vind ik voor het snelle plaatsen Facebook erg handig, maar op mijn blog heb ik meer overzicht voor mezelf.

Anoniem zei

Heb je het patroon zelf al geborduurd, Annelies?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je één of twee strengetjes nodig hebt.(Want ik wil het gaan maken van de DMC die ik nog in huis heb).
Kun jij dat een beetje inschatten?
Groeten van Digna

Annelies zei

@Digna, ik heb het zelf niet geborduurd en ga dat ook niet doen. Ik heb teveel omhanden. Ik denk dat één strengetje voldoende is, maar zou, als ik het moest kopen, altijd voor alle zekerheid twee strengetjes nemen.

Anoniem zei

Inderdaad zou het beter geweest zijn als ik een heel strengetje had gehad: nu moet ik alsnog een strengetje erbij halen, in de hoop dat het verfbad een beetje overeenkomt. Er gaat altijd meer in dan je denkt (dan ik denk, daarom had ik al jouw advies gevraagd). Manlief zei (met een grote grijns): dan blijf je dus wéér met een half strengetje zitten, dat ruimt niet op!
Het was een leuke afwisseling tijdens de huis-gebonden-paasdagen, maar helaas dus niet af :(.
Nog een vraag: er zitten van die enkele kruisjes in het patroon; hoe borduur je die zonder dat je de draad achter het werk blijft zien aan de voorkant? Weet jij daar een oplossing voor?
Groeten van Digna

Annelies zei

@Digna, als je met twee draadjes werkt hecht je aan door één draad dubbel te vouwen. Je hebt als aanhechting dan de lus waardoor je aan de achterzijde steekt. Afhechten door een paar keer op verschillende wijzen aan de achterzijde door te steken. Succes !