vrijdag 10 april 2020

fietsertjes !


Bepaalde figuurtjes op schoollapjes vind ik erg leuk. Zo ging mijn hart sneller kloppen toen ik dit lapje met fietsertjes zag. Ik heb een aantal lapjes met dit patroontje, komend uit een oud DMC boekje.
In 1937 maakte Odette Richard het op 8 jarige leeftijd. Wat knap van haar !

I love certain themes you find on school samplers. My heart went faster when I discovered this sampler with the cyclists. I have several samplers with these cyclists. The pattern comes from an old DMC booklet. 
In 1937 Odette Richard made this sampler at the age of 8. An outstanding performance. 

3 opmerkingen:

Annemiek zei

Ik kan me vaag heriineren dat wij ook zo een lap maakten in wat toen nog de tweede klas heette. Die juf had mijn vader nog les gegeven. En die was in 1923 geboren. En ik in 1959. Hoe vaak zou zij die patroontjes wel niet gezien hebben jaar in, jaar uit. Mijn lap lag thuis in ons speelgoedkastje maar ik was geen geweldige borduurster dus die is met het opruimen van het kastje weggegooid. Maar als je een lap showt moet ik er regelmatig aandenken. Fijne zonnige dag.

Truus zei

Leuk dat je deze fietsers nu vaker tegenkomt.
Het alfabet vind ik heel anders dan wat we meestal zien.
Fijn Paasweekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Wat een leuk lapje is dit😊