maandag 1 juli 2019

Frankrijk


Van de week was ik voor één van de eerste keren blij dat ik niet in Frankrijk zat. Bij ons Franse huis werden temperaturen van 40 graden aangetikt en niet ver van ons zelfs een paar graden meer.
Het duurt nog even hoor voor we gaan. We gaan niet met zijn vieren en de thuisblijvers vinden het met deze temperaturen niet zo erg in Nederland achter te blijven.
Wat wijn en lekker eten in Grignan maak ik nog niet mee, maar ik kan wel genieten van deze aankondiging.

This week I was happy for one of the first times not to be in France. At our French house temperatures of 40 degrees were touched and not far from us even a few degrees more.
It will take a while before we go. Not all of us are going and those staying at home don't mind staying behind with these temperatures.
No wine and good food for me in Grignan yet, but I do enjoy this announcement.

6 opmerkingen:

Annemiek zei

Altijd fijn het aftellen naar een leuk vooruitzicht.

wilma oud zei

Wat in het vat zit, verzuurt niet. Lieve groeten van Wilma

Sylvia`s Quilts zei

Ja, zeg dat wel, wees maar blij dat je niet in Frankrijk bent! Volgens de weersverwachting blijft het daar nog dagen ver boven de 30 graden!
Wij hebben de hittegolf in 2003 daar meegemaakt, toen we er woonden!
Dan ben je héél blij als je binnen kunt blijven in een nog redelijk koel huis, dankzij de dikke muren.
Het was hier al warm genoeg vond ik. Gelukkig nu aangename temperatuur.

Annelies zei

@Sylvia, wij komen al zo'n dertig jaar in de streek, dus we weten wat we kunnen verwachten.

Anoniem zei

Verschrikkelijke hitte in Frankrijk ,je moet er niet aan denken en het risico op bosbranden ,het is nu heerlijk in ons eigen landje.


Gr Joke.

Ineke zei

Nog even Annelies, heerlijk weer in Frankrijk vakantie vieren!