dinsdag 7 januari 2020

wassen van oud breiwerk


Moet je oud breiwerk wassen of niet ? In eerste instantie wilde ik het niet doen. Ik maakte bovenstaande foto en veranderde van gedachte. De twee linkse lapjes met kleur erin heb ik niet gewassen. De andere lapjes in een niet te warm sopje gestopt met gewoon wasmiddel en regelmatig geroerd. Ik denk dat het er een half uur in heeft gezeten. 
Ik ben blij met het resultaat. Het is niet helemaal schoon en heeft nog steeds een oude uitstraling.


Do you have to wash old knitwear or not ? At first I didn't want to do it. I took the photo above and changed my mind. I have not washed the two parts with color on the left. I put the other pieces in not too warm soapy water with a normal washing product and stirred it. I think it took half an hour.
I am happy with the result. It is not completely clean and still has an old look.

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, dat is altijd een lastige afweging... Maar als je het voorzichtig doet kan het toch wel, blijkt nu.
Met kleurlapjes voeg ik weleens azijn toe; dat helpt de kleur te behouden.
Wat een mooie verzameling heb je, Annelies!

Else zei

Fijn dat alles goed is gegaan Annelies. Je hebt al een mooie verzameling breirollen. Fijne dinsdag, zwaaizwaai

wilma oud zei

Is zeker beter geworden door dat sopje en heeft nog steeds de oude uitstraling. Mooi hoor. Groetjes Wilma