maandag 11 februari 2019

winterse hexjes, dubbelen


Op de zondagmorgen was ik druk bezig met het in elkaar zetten van de achterkant van de winterse hexjes.

I used my Sunday morning to make the back of my wintry hexies quilt.


En in de middag kon ik er niet langer omheen. Er moest gedubbeld worden. Rustig aan, dus de plakkers zitten erop, maar het rijgwerk moet nog worden gedaan.

In the afternoon the moment was there. The three layers had to be put together. For now it sticks to the ground. Soon I will use needle and thread. 

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Annelies,
Goed voor je rug, hè? Maar niet, dus! Tegenwoordig steek ik na het vastplakken van de drie lagen, mijn hele speldendoos leeg in de sandwich. Daarna kan ik hem losmaken en gewoon op tafel de drie lagen aan elkaar vastrijgen (en de speldendoos weer vullen). Beter voor de rug en alles blijft goed op zijn plek; je kunt de quilt draaien zonder problemen, zodat je overal goed bij kunt. De moeite van het proberen waard?
Mooie rand, trouwens! Dat wordt weer een mooie quilt! Succes met doorpitten!
Groeten van Digna

BezigeBijMirjam zei

Het is altijd een heel werk dat dubbelen. Succes!

Annelies zei

@Digna, dat heb ik al een keer geprobeerd, maar dat wordt bij mij toch minder. Ik voel mijn rug echt niet, wel als ik het te lang achtereen doe mijn knieën.

Anoniem zei

Was een leuk project voor jullie woensdag bee, vele handen maken licht werk.

Gr Carolien.

Annelies zei

@Ik ben er lang niet altijd op de woensdag bee Carolien en ik dubbel het liefste zelf.

wilma oud zei

Ieder moet doen waar hij het beste in is en zo te zien, gaat deze methode jou goed af. Wat is die mooi geworden. Fijne dag Annelies. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Annelies, daar zijn stratenmakers-kniebeschermers heel handig voor! Ziet er niet uit, maar als je over de vloer kruipt ziet niemand je toch? :) Of ze moeten echt vlak voor het raam staan gluren, benieuwd wat jij daar nou toch aan het doen bent, hihi. Succes!
Groeten van Digna

Annelies zei

@Digna, gisteren ging het nog zonder, vandaag heb ik een kussentje. Ben bang dat ik met de kniestukken de quilt beschadig. Ben al op de helft !

Ineke zei

Hoi Annelies, iedereen heeft zo zijn of haar methode voor het dubbelen. Bij mij dus alleen nog maar met latten, ik vind het ideaal en naarmate je het vaker doet hoe handiger je daarin wordt. Succes met dubbelen en quilten.

Annelies zei

@Ineke, ik moet tussendoor steeds rusten en doe er daarom zeker twee dagen over. Met een gezin is dat in ons huis niet te doen. Dit is al lastig, maar vooruit.

Lida zei

Wat een mooi top, wordt wel een heel gave quilt! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Ik zou het laten doen bij Quiltstudio het gooi .

Gr Toos.