donderdag 28 februari 2019

strik


Twee kaarten met een quilt erop. Waar ik op viel waren de strikken. Waarom? Mijn moeder droeg ook van die strikken toen ze die leeftijd had. Mijn moeder was uit 1930. Heel veel meisjes droegen eind dertiger jaren en ook nog later zo'n strik.



Two cards on which you can see a quilt. What struck me were the girls, both with a bow in their hair. Why did it struck me? My mother also wore a bow in her hair when she was young. She was born in 1930. In fact lots of girls wore bows in their hear in the late thirties and also later.

8 opmerkingen:

Ria A.-S. zei

Oh, oh, zo'n strikken hebben mijn zusjes en ik ook gedragen, we zijn (waren) van '45, '47 en '48!
Mooie dag, Annelies....

marga zei

De strik in het haar de strikken zo herkenbaar, ik heb er ook mee gelopen.
Ik herinner mij nog goed dat de strik eerst langs de warme ketel of theepot glad gemaakt werden voor ze weer in het haar gingen.
Groeten
Marga

miekequilt zei

Het had mijn moeder kunnen zijn. Mooie foto’s en wat leuk dat het onderste meisje voor een quilt staat.

Truus zei

Leuke foto's met de quilts en de meisjes met strikken in het haar.
Heb ook met zulke strikken gelopen zoals op de tweede foto.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Ik dateer van 1949 en had bij mijn smockjurkjes ook strikken. Satijn of geruite. Tot ik een jaar of 8 was, daarna kreeg ik een klemmetje in mijn krullen. Toen een oom trouwde en ik bruidsmeisje was (rood fluwelen jurkje mèt witte strik in het haar) stond ik ook op zo'n stoel in het restaurant tussen de gangen van het diner een gedicht op te zeggen, dat ik wekenlang had moeten oefenen. Ik was toen 5 jaar. De (goede?) ouwe tijd...
Groet, Ineke H.

Ineke zei

mijn zussen en ik zijn van de jaren '50, we hebben allemaal strikken in de haren gehad. Eigenlijk ben ik best beetje nieuwsgierig hoe de quilts in z'n geheel eruitzien ;-)

Betsie zei

Daar hebben we het van de week nog over gehad, die strikken in het haar!
Mijn ma streek er eerst mee over stoom van de waterketel, dan werd deze mooi glad, dan werd het netjes gevouwen tot strik en in zo'n vormpje gedaan die dan in het klemmetje geklikt werd.

Ik had 2 van die strikken op m'n hoofd, ik kon zo gaan vliegen, ha ha ha!

Dat was toen de mode hè!

miekequilt zei

Ik zie nu pas, dat allebei de meisjes met een quilt op de foto staan.