donderdag 4 augustus 2022

borduren op foto

Even voor de duidelijkheid: dit is geen eigen werk en ook niet iets wat ik in bezit heb. Zoekende naar zijde geborduurde kaarten kom ik de laatste tijd ook vaak borduurwerk op foto's tegen. Voor mij geen verzamelgebied, maar wel iets waar ik van onder de indruk ben.

Just to be clear: I didn't make this and I don't have it in one of my collections. When looking for silk embroidered cards I often find embroidery done on pictures. Not something I collect, but it fascinates me enormously. 

6 opmerkingen:

Annelein zei

Heel bijzonder... nog nooit gezien. Zo zie je maar weer dat alles al een keer is uitgevonden. Het doet mij denken aan "mixed media" schilderijen.


Anoniem zei

Ik had het al meer gezien, maar deze is wel erg vol. Net iets té, vind ik.
Miekequilt

marian zei

Dit doet me denken aan het werk van Ginkel Schreuder(Google haar maar eens). Weet je of het van haar is?

marian zei

Ginkel moet zijn Hinke.

Annelies zei

@Marian, jammer genoeg weet ik niet de maakster. Ik had het er graag bijgezet. Ik ben eerder werk van Hinke Schreuder tegengekomen. Zij maakt ook mooie dingen. Dit werk vond ik, helaas naamloos, op Pinterest.

Yolanda zei

Renee Toonen (ikborduurenjij) borduurt ook of foto's. Maar ook ook op allerlei dingen, blaadjes, blokkwast en veren.... heel bijzonder.
Deze kaart is prachtig maar het borduurwerk net iets "too much".