vrijdag 7 mei 2021

knopen, wat doe je ermee ?

 Hoe vaak verlies je een knoop ? In ons gezin komt dat niet veel voor, hooguit het bovenste knoopje van een overhemd. Mijn knopenvoorraad groeit dan ook gestaag. Maak ik van een oud- of kringloopoverhemd quiltstof, dan bewaar ik de knoopjes. Is een kledingstuk echt versleten, dan kijk ik toch even of de knopen nog goed zijn. Je krijgt ook vaak een extra knoop bij een nieuwe aankoop. Kortom, dit komt nooit op. Wie heeft er een goed idee ?

How often do you lose a button ? Seldom in my family, at most the top button of a shirt. My stash of buttons grows and grows. 
When I use an old shirt or one from a thrift shop to make quilt fabric, I do not throw away the buttons. When I throw away a very old shirt, I keep the buttons. Buying something new, means in many cases getting an extra button. Will I ever use all these buttons ?
Any idea ?

9 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Ik heb op een lap stof een groot hart gemaakt van allemaal knopen. Daarna werd het een kussen met een tekst.

Annelein zei

Een mooie verzameling Annelies.

De witte knoopjes verzamel ik in een grote pot. Vind dat leuk om te zien.

Vroeger deed je ook wel een draad door een grote knoop om speelgoed van te maken. Lastig uitleggen ... maar door je handen naar elkaar toe en weer uiteen te doen draaide de knoop in het rond.

katrien zei

Ik hou ze ook bij in dezelfde potten als jij.

Annelies zei

@Coby, klinkt leuk, maar mijn mannen vinden dat niets.Helaas.
@Willeke, ik weet wat je bedoelt. Trip down memory lane !

Marianne zei

Mijn kleindochter kan zich uren vermaken met mijn knopendoos en -potjes. Theeserviesje erbij en alles met knopen vullen, ketting rijgen enz. Als er een paar kwijtraken, ook al geen probleem.

Maaike zei

Carolientjes outfits customizen met knoopjes?

marian zei

In handwerken zonder grenzen nr 203 uit 2017 staat een artikel over de kunstenares jane perkins, die o.a. heel veel knopen gebruikt om portretten te maken.

Annelies zei

@Dank voor al jullie reacties, via het blog, messenger en email.

Anny Huijs zei

Het is misschien de moeite waard om eens te kijken bin Ans Krekels in Broekhuizenvorst . Zij heeft een knopengalerij. Ze heeft ook een website. Www.anskrekels.com