maandag 19 augustus 2019

een klein drama


Ik kan wel janken, maar er zijn ergere dingen in het leven, vandaar de kop "een klein drama".
Al tijden kampen we met een lekkage van de douche op de eerste etage die gaat naar het toilet eronder. Inmiddels zijn er al dingen veranderd en vorige week nog was de loodgieter bezig. Is het nu onder controle ?
Het heeft in ieder geval zijn tol geeist, want gisteren ontdekte ik dat dit borduurwerk, door mij denk ik zo'n twintig jaar geleden gemaakt, aan de binnenkant van de glasplaat aan het schimmelen is. De achterkant staat bol. Pffffffffffffff, niet leuk. 
( het borduurwerk hing in een klein gedeelte van de keuken waar de muur dezelfde is als op het toilet)

I can cry, but there are worse things in life, hence the headline "a little drama".
We have been struggling with a leak from the shower on the first floor to the toilet below. In the meantime things have changed and only the last week a plumber was busy. Is it under control now ?
In any case it has taken its toll, because yesterday I discovered that this embroidery which I think was made by me some twenty years ago, is moldy on the inside of the glass plate. The back is convex.
Not nice !!!!
(the embroidery was in a small part of the kitchen, the wall is the same as that of the toilet)

20 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Toch proberen te wassen?

Ineke zei

Oh erg, zo'n mooi kunstwerk.馃槗

Annelies zei

@ Hij zit ibgelijst. Ik ga het proberen, maar vrees het ergste.

ManouH zei

Als het geborduurd is met DMC kan je het gerust in lauw water waar bleekwater aan toegevoegd is dompelen. Lichtjes bewegen en er bij blijven.
Heb ik vroeger gedaan met een heel fijn 18 draads biorduurwerk waarvan de kleur van het linnen me niet beviel. Het DMC garen was toen nog Super kleurecht.
Probeer het met een stukje stofafval waarop een paar steken staan. Good Luca.

ManouH zei

Niet wachten tot het doek opgedroogd is

betty prins zei

Oh wat een ellende toch..lekkage..brr..hoop dat er nog iets te redden valt..

Elly Lagcher zei

Oh wat een drama dit soort lekkages. Hopelijk is het snel verholpen en is je borduurwerk nog te redden

Else zei

Oh dat is balen, hopelijk met alles tips hierboven nog te redden! Zwaaizwaai

Simone zei

Oh nee, wat een ramp!
Zonde van het inlijstwerk, maar ik zou hem sowieso uit de lijst halen.

Ik zou het zeker niet met bleekwater doen, zoals Manou zegt, maar met OxiAction. Ik heb van An Moonen wel eens gehoord dat dit hele goede resultaten geeft.

ManouH zei

Onmiddellijk uit de lijstt halen v贸贸r d ramp vergroot. Probeer oxy action en ook bleekwater ( aangelengd)
Probeer met een lapje en enkele steekjes erop. Als ik er aan uitgeraak St uur ik je de foto van het werkje dat k v贸贸r 23 jaar z贸 behandeld heb. Maar er is haast bij, als het doek opdroogt is het te laat

Guusje, zei

Jeetje wat erg. Snel eruit halen en proberen te redden zoals hierboven al is gezegd. Het is een erg mooi stuk.

wilma oud zei

Ik leef helemaal met je mee. Water kan zoveel schade aanbrengen. Ik hoop dat je wat aan de tips van hierboven hebt. Groetjes Wilma

quiltlodge gerda zei

Oooh, wat erg! Ik zou hem meteen uit de lijst halen en wassen in een wasnetje. Ik hoop dat iets lukt!

Jeanny zei

Wat is dit zonde...

Lida zei

Er snel uit halen en wassen, hoop dat je de schimmel eruit kan krijgen! wat jammer, was zo mooi!
Groetjes
Lida

katrien zei

OOO zonde,hoop dat je het nog goed krijgt.

ManhouH zei

weken in lauwe melk (grootmoeders tipje) nooit geprobeerd
Kijken op Astuces de grand-m猫re op de Web

Sabine.v zei

in mijn boekje van Ot en Sien: vlekken in hout of riet worden verwijderd met een doek die in petroleum is gedrenkt. Schimmel op muren wordt doeltreffend verwijderd met een kokosborstel die in onverdund bleekwater wordt gedompeld. Oppassen voor spatten op kleding en op huid is nodig, want onverdund bleekwater is en blijft gevaarlijk.
Ofwel eerder vermeld door ManhouH : kan je het proberen te weken in karnemelk.
Zelf gebruik ik vaak Soda brokken.

Annelein zei

Ik hoop dat je hem kunt "redden"...

Eulalia Isabel zei

Que pena.si sale la mancha de mohoo

Con Vanis se deja remojando, despues se enjuag, despues otra vez.
luego con detergente.

saludos