zaterdag 24 augustus 2019

wat nu ?


Ik denk dat iedere verzamelaar dit wel herkent. Je koopt iets voor een heel redelijk prijs en vraagt je later af of het wel een origineel is. Deze twee lapjes van M.M. Borst zien er perfect uit. Eigenlijk te mooi voor 1858 hoewel er in het bovenste lapje een gaatje zit. Toch twijfel ik enorm of dit geen replica's zijn. Mocht iemand deze lapjes herkennen als patroon, dan hoor ik het graag !!


I think this rings a bell with all collectors. You buy something for a fair price and later on you just are not sure if it is an original or a replica. These two samplers by M.M. Borst are in perfect shape though the first one has a small hole in it. Too beautiful to be made in 1858. I have enormous doubts. If any of you know it to be a pattern, please let me know.

5 opmerkingen:

liefdevoortextiel zei

Het laatste lapje lijkt mij toch wel oud, als iemand hedendaags iets na maakt van een oud patroon zal ze niet zo helemaal op het randje beginnen.
Vind het heel erg mooi!

Ineke zei

Ik zou het echt niet weten. Ze zijn wel mooi!

Willy zei

Even gezocht op de afbeelding en ik vond dit:https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/borduren-en-borduurmachines/m1438579942-borduurpatroon-merklap-nr-8129.html
Zij kan je vertellen welk patroon het is.

Annelies zei

@Mijn vermoeden was dus juist.

Anoniem zei

Tegenwoordig maken ze van alles “ oud” jammer genoeg voor de verzamelaars,je raakt het vertrouwen kwijt.

Gr Ellen.