woensdag 23 november 2022

randenlapje

 Van Ineke kreeg ik het bovenste lapje. Ze maakte het op de lagere school toen ze een jaar of 9 was. Het leuke is dat ik 2014 het onderste lapje aan mijn verzameling toe mocht voegen. De huisjes zien er net iets anders uit in blauw en geel, maar de boompjes herken je meteen.

Ineke gave me the sampler above which she made when is was around 9 years old. The sampler below is in my collection since 2014. The houses look and are a bit different in yellow and blue, but you instantly see the trees.


3 opmerkingen:

Annelein zei

Wat leuk! Zouden ze dezelfde juf hebben gehad of zou het idee uit lesmateriaal komen? Er zijn altijd zoveel vragen bij het zien van oude lapjes.

miekequilt zei

Ik sluit me aan bij Annelien hierboven. Vragen, vragen. Het zijn enige lapjes.

Lotty zei

Wat ontzettend grappig! Ik heb exact hetzelfde bovenste lapje. Ik heb het ook gemaakt op de lagers school in Utrecht toen ik een jaar of negen was. Dat was in 1960. De handwerk leraressen moeten dezelfde patronen gebruikt hebben.