dinsdag 15 februari 2022

gehaakte olympische bloemen

Is het jullie al opgevallen dat de bloemen die medaillewinnaars op de Olympische Winterspelen 2022 bij de uitreiking krijgen gehaakt zijn ?
In het bosje zitten zes bloemen en ze hebben alle zes een andere betekenis, zoals vriendschap, vrede en eenheid.
Voor deze Winterspelen en de Paralympische Spelen zijn 1251 bosjes gemaakt.

Have you noticed that the flowers that medal winners at the Olympic Winter Games 2022 receive are crocheted ?
A bouquet consists of six different flowers with a different meaning as friendship, unity and peace.
For these Games and the Paralympic ones 1252 bouquets were made.

6 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Ik zie wel dat ze er steeds zo naar staan te kijken wat is dit nou? maar dat ze gehaakt zijn was me niet opgevallen.

Anoniem zei

Nee niet gezien maar op t.v is het ook een onduidelijk beeld van wat ze als “ boeket “ krijgen !
Hoop dat ze over vier jaar beter presteren op de Winterspelen !

Gr Petra.

miekequilt zei

Echt?! Wat leuk zeg. Daar zou je toch graag het patroon van hebben.

Marian zei

Wat leuk dat je de haak kunsten melden op je blog . Het was mij nog niet opgevallen.
Dat is nog eens een mooie manier om een blijvend bloemetje uit te reiken . Kan zo de koffer in om thuis te laten zien.
gr. Marian

Maaike zei

Het was me wel opgevallen dat een mannelijke schaatser het bosje heel snel achter zijn rug verstopte maar ik vind dit wel leuk nieuws!

Shami Immanuel zei

Happy to hear that those flowers are crocheted.