dinsdag 31 augustus 2021

wisselen van katoen

Het liep niet zo lekker met de start van de twee nieuwe haakrollen. Aan de beschrijvingen lag het zeker niet, die zijn heel duidelijk. Het garen en toch ook de haaknaald werkten niet mee. 
Gelukkig kon ik met mijn problemen terecht op de Facebookgroep "De Haakrol".  Ik heb daarna besloten te wisselen van garen. Ik werk nu weer met het vertrouwde Catona van Scheepjes. De Scheepjes Legacy is toch voor mijn hand van werken te dun. Ook werk ik nu met een haaknaald van Clover, al ligt de Addi beter in de hand.
Boven wat het eerst was, onder hoe ik verder ga.

The start of the two new crochet samplers didn't go as expected. The descriptions were very clear, no problem. The cotton I used and the crochet hook didn't work out. 
I could share my problems on the Facebook group of 'De haakrol'. Having done that I decided to switch from Scheepjes Legacy to Scheepjes Catona and changed my hook from Addi to Clover although the Addi has a better grip.
Above my first try and below the one with which I am going to continue.

2 opmerkingen:

Winny zei

Heel herkenbaar. Zodra het garen te fijn is lukt het om het goed vast te houden en het mooi te krijgen.
Je begin ziet er heel mooi uit. Gaat vast weer een prachtige rol worden!

miekequilt zei

Fijn dat je bijtijds besloot om te veranderen. Het nieuwe stuk ziet er mooier uit. Hopelijk gaat het nu goed.