vrijdag 20 augustus 2021

Carolientje's jurk krijgt vorm

 Gisteren voor mijn zoon een Provençaals tafelkleed gemaakt en hoe blij kun je dan zijn dat er wat mooie restjes over zijn.
Verder ben ik bezig met de Spaanse outfit van Carolientje. Hier ligt het jurkje in wording op mijn schoot, voor jullie denken dat ik ineens van wel heel heftige lapjes hou. Nee, het is mijn eigen jurk.
Voor nu ruches na ruches na ruches.

Yesterday I sew a tablecloth for my son with fabric bought in the Provence. How happy can one be with the left-overs.
I am also busy with this outfit for little Caroline in Spanish style. Here you see the dress on my lap, before you think I suddenly like very modern fabrics. No, it is my dress.
For now I am making a lot of ruches.

4 opmerkingen:

Maaike zei

Ziet er leuk uit! Hoe bevalt het haken met de ergonomische haaknaald?

Annelies zei

@Maaike, ik wil niet meer anders, maar het is moeilijk kiezen. Bij deze is het "ijzer" iets langer en dat is prettig. De Addi heeft een korter ijzeren gedeelte, maar een iets prettiger handvat. Ik zal het een keer op een foto laten zien.

Willy zei

Wat zal dat jurkje Carolientje leuk staan. Is het tafelkleed geen logje waard?

Annelies zei

@Willy, het tafelkleed heeft een redelijk neutrale kleur, anders was ik bang dat hij niet goedgekeurd werd. Wel een mooie stof. Ik zal binnenkort een foto maken van de stoffen die ik uit Frankrijk heb meegenomen en deze er ook bijdoen.