zaterdag 21 augustus 2021

Provençaalse stoffen

 Gisteren schreef ik over het tafelkleed voor mijn zoon. Die heb ik van de onderste stof gemaakt. De andere stoffen waren voor hem beslist te kleurig of te vrouwelijk geweest. Gelukkig is hij er blij mee.
Dit zijn de lapjes die ik tijdens mijn verblijf in Frankrijk heb gekocht. Ik heb het niet goed gedaan, want de toile heeft een breedte van 240 cm. Daar had ik meer van moeten kopen, want die is perfect voor de achterkant van de vingerhoedjesquilt, als hij ooit zover is. Wie weet krijg ik nog een herkansing. 

Yesterday I told you about the tablecloth for my son. I made it with the fabric at the bottom. He wouldn't have liked the other fabrics, too colorful or too feminine. Anyway, he liked it. 
These are the fabrics I bought during my last stay in France. I did make a mistake. I should have bought more of the toile. It has a width of 240 cm., which is large enough for the back of my thimbles quilt. I hope to get a second chance.

4 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Zo mooi die stofjes uit de Provence!

Annelies zei

@Sylvia, als ik er ben kan ik het niet laten wat mee te nemen.

Anoniem zei

Spannende combinatie , meeste jongens hebben een moderne smaak voor hun interieur ,leuk dat je zoon deze uitzocht !

Gr An.

Willy zei

Dat is een een mooie tijdloze stof voor het tafelkleed. Goede keus! Alle stoffen zijn prachtig. Ik hoop dat het je lukt met de herkansing.