maandag 7 juni 2021

twee mooie lapjes

Heel blij ben ik met de twee mooie schoollapjes die ik van Mieke van het blog Miekequilt kreeg.
Johanna Wessel was de oma van Mieke en leefde van 1898 tot 1979. Zij vertelde dat kinderen een nummer hadden. Dat klopt, want deze nummers werden soms zelfs op de lapjes vermeld. Ik heb er een paar.
Het merkje HHT slaat op een vriendin die Harriëtte Tjading heette.
Het tweede lapje door J. Linders gemaakt op 8 jarige leeftijd is van een tante van de man van Mieke. De tante heette Adriana (tante Ad).

I am soo glad to have received two old school samplers from Mieke of the blog Miekequilt.
Johanna Wessel was Mieke's grandma who lived from 1898 till 1979. She told that children had a number. True, because I have school samplers with the child's number.
HHT on the sampler refers to a friend named Harriëtte Tjading. 
The second sampler was made by J. Linders on the age of 8. She was an aunt of the husband of Mieke. Her naam was Adriana (aunt Ad).

 

5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat ben ik blij dat ik jou de lapjes stuurde. Ze verdienen wat aandacht en dat krijgen ze bij jou.

Annelies zei

@ Nogmaals dank Mieke en de aandacht krijgen ze !

Marja zei

Prachtig mooi zijn ze!!

Groet,

Maaike zei

Heerlijk om dit te mogen zien, dankjewel Mieke en Annelies en wat fijn dat de achtergrond van de merklappen duidelijk is, dat is heel waardevol!

Willy zei

Prachtige lapjes kreeg je van Mieke!