vrijdag 7 december 2018

Marthe

Van de zomer kocht ik op een erg warme dag op een markt in Grignan dit kleine lapje. Ik kocht het samen met twee andere lapjes, die ik later laat zien. Ik zie mijn man nog voor mij onderhandelen met de verkoopster.
Het lapje werd gemaakt door Marthe Pelisson in 1898 en heeft een bijzondere paarse kleur.

Last summer on a very hot day I bought this sampler in Grignan, France. I bought it together with to other small samplers, which I will show you at a later time. My husband did the negotiations. 
The sampler was made by Marthe Pelisson in 1898. She used purple thread.

8 opmerkingen:

Marja zei

Mooi!! Rode kool kleur dacht ik toen ik het zag, bijzonder hoor.

Groet,

KijkDaarIs zei

Wat leuk weer Annelies ....in deze kleur zie je ze niet veel.
Je zal er zo onderhand al heel wat hebben he..
Leuk om ze steeds te zien
Fijne dag !

Annelies zei

@ Meer dan 500 Gerda. Ze worden gekoesterd.

marian zei

Dag Annelies,
wat een aardig lapje... maar ik word vooral een beetje weemoedig van dat marktje in Grignan. Jarenlang kampeerden wij zomers op een klein campinkje daar in de buurt, tot de oude baas stierf, en de camping werd opgeheven. Op jouw markt kochten we ooit kleine schilderijtjes van bloemblaadjes, die nu nog op de schoorsteenmantel staan. ik geniet dus erg mee van al jouw franse logjes..
hartelijke groet van Marian

Annelies zei

@Als we in Frankrijk zijn komt mijn man hier iedere dag voor de krant en het brood. We wonen niet in Grignan, maar er vlakbij. Een heerlijke omgeving. De tijd heeft er stilgestaan.

BezigeBijMirjam zei

Een heel oud aandoenlijk lapje.đŸ€—

Ineke zei

Goh Annelies, ik vind het zo knap dat je alles zo netjes bijhoud. Schrijf je alles op in een schriftje met een foto erbij?

Annelies zei

@Ineke, alles wordt digitaal met foto's bewaard.