zaterdag 29 december 2018

Industrieschool Moerdijk


Het bovenstaande lapje van Ria van de Put zit al een paar jaar in mijn verzameling. 
Onlangs kon ik onderstaand lapje kopen. Ook dit lapje is gemaakt op de Industrieschool Moerdijk, maar nu door Marie Braspenning. In tegenstelling tot het bovenste lapje heeft dit lapje een datering en ik kreeg van de verkoopster enige gegevens over Marie Braspenning.
Twee lapjes van eenzelfde school, daar ben ik wel erg blij mee !


The first sampler made by Ria van de Put is in my collection for a few years now.
Recently I could buy the one below. This one was also made on the Industrieschool Moerdijk, now by Marie Braspenning. The second sampler has a date on it and I have some extra information about the girl that made it.
Two samplers from the same school. That makes me very happy !

5 opmerkingen:

Marja zei

Mooi! Ze zijn volgens mij ook op heel fijn linnen gemaakt? AnnelieS weet jij wat de jongens op school gingen doen als de meiden gingen handwerken?

Groet

BezigeBijMirjam zei

Dat is bijzonder Annelies! Twee lapjes van dezelfde school. Mooie lapjes; een paar dezelfde randjes, maar ook die hoeken zijn erg mooi. Dijn weekend!🤗

Annelies zei

@Marja, het waren vaak geen gemengde klassen. Ik heb ook nog de eerste twee jaar van de lagere school alleen met meisjes gezeten.

Ineke zei

Wat bijzonder dat je er twee hebt van dezelfde school! Plus nog wat info van de maakster, dus helemaal geweldig!

Elizabeth zei

Mooie lapjes met hele mooie hoekjes!