vrijdag 19 november 2021

randjes weer wat verder

Dit is mijn "randjesboek". Ik zoek een randje uit op mijn merklappen en kijk of het al in de voorgaande boekjes staat. Is dit niet het geval, dan maak ik het patroon. Aan de hand van het patroon borduur ik het randje en pas zo nodig het patroon aan. Daarna plak ik het randje in dit boekje en noteer onder anderen van welke merklap het afkomstig is.
Ik ben al heel ver, maar kan alleen maar de onderste foto laten zien.

This is my 'randjesboek'. I choose a band from one of my antique samplers and check if it has already been published in former years. If not, I make the pattern. Using this pattern I embroider the cross stitches. If necessary I make change to the pattern. Afterwards I glue the paper version in this notebook together with some written notes.
I have done soo much already, but I can only show you the picture below.

9 opmerkingen:

Ria A.-S. zei

Na heel lang tegen mezelf zeggen: "Nee, ik doe het echt niet!" heb ik gisteren alle randjes 2021 in een mapje gezet, ga ik vandaag band bestellen en ben ik toch "gevallen!"
Ik vind de randjes zo mooi....

Elizabeth zei

Dat is echt handig om het op deze manier bij te houden.
Ja, jij bent echt van de randjes borduren en de schoollapjes hè...

Annelies zei

@Ria, wat leuk om te horen. Veel plezier.
@Elizabeth, op deze manier ben ik erg met mijn verzameling bezig en dat is leuk !

Jeanne V. zei

Hallo Annelies,omdat ik niet op Facebook zit, zou ik niet weten hoe aan de patroontjes te komen van de randjes. Jarenlang gevolgd en gemaakt, maar nu hoop ik dat als het afgelopen is er een boekje van uitgegeven wordt. Zou heel leuk zijn!
Groeten Jeanne

Annelies zei

@Jeanne, in tegenstelling tot andere jaren, is het patroon nog niet klaar. Degenen die er ook mee bezig zijn borduren met me mee. Voor een boekje zijn vage plannen, maar de eerste stap is het patroon afmaken.

Jeanne V. zei

Dank je wel.....wie weet...ik hou het in de gaten.

Anoniem zei

ooh wat maak je mij nieuwsgierig met je boekje. Leuk om een beeld te krijgen van hoe jij de randjes verwerkt tot een verslaving van vele borduursters.
Mogen we ooit meer zien van je boekje ?

groetjes
Geke

Annelies zei

@Geke, ik ben bang dat je er niet zoveel mee kunt. Mij zegt "lapje 476" veel, maar dat zegt jullie niets.

Geke Vermeulen zei

lapje 476 zegt ons misschien weinig maar al het werk wat je er aan hebt zegt meer dan genoeg. Je maakt mij in ieder geval heel nieuwsgierig