donderdag 14 oktober 2021

een Provençaalse stoffenschat

Vorige maand gingen we naar een rommelmarkt in Roaix. We komen daar graag, omdat het een terrein is waar heel veel bomen staan. Zeker in de zomer is dat heel prettig.
Je merkte bij deze markt echt dat het seizoen ten einde liep. Het was er erg rustig.
Daarna even naar Vaison la Romaine voor een kopje thee en koffie. Op het parkeerterrein bleek ook een rommelmarkt te zijn.
Tot mijn verbazing stond er een mevrouw met heel veel scraps. In een van haar bakken had ze deze Provençaalse stoffen staan van merken als Valdrôme en Souleiado. Nooit vraag ik om de prijs van de hele bak, maar dit keer wel. Voor 10 euro (!) wilde de dame ze verkopen. Mijn man zei eerder ja dan ik.

Last month we went to a flea market in Roaix. We love to visit that place because the terrain is full of trees. A nice place and cool in the summer.
It was end of season, very quiet.
Later on we went to Vaison la Romain for coffee and tea. There, on the parking space, was also a market.
To my surprise a lady sold a lot of scraps. One of her boxes contained a lot of provencial scraps from fabrics like Valdrôme and Souleiado. I never ask for the prize of a whole box, but this time I did. She wanted to sell it for 10 euro's (!). It was my husband who immediately said yes. He was even faster than I was.

5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh..., wat een geluk... Die scraps had ik ook meteen gekocht! Wat een prachtige originele stofjes zijn dat, helemaal Provence-sfeer...

miekequilt zei

Wat een bof!! Je hebt echt een mooie serie stoffen gekocht. Wordt vast een leuk project.

Anoniem zei

Mooie stoffen ,maar ga je met deze stoffen quilten ?
Zijn ze niet erg stug ?

Gr Petra.

Sylvia`s Quilts zei

Fantastisch zeg! Die kleuren hé, zijn zo mooi van Provençaalse stofjes!
Op een brocante kun je daar nog weleens tegenaan lopen.

Annelies zei

@Petra, ik ben heel kieskeurig met wat ik koop. Tegenwoordig zijn veel stoffen op de markt voorzien van een afstotend laagje, enduit. Die moet je echt niet kopen.
Dit zijn stuk voor stuk heel soepele stoffen van quilt kwaliteit.