donderdag 6 juni 2019

Le Pègue


Eind april waren we op een vide grenier in Le Pègue. Nog nooit waren we er geweest, het is ook een heel klein plaatsje, maar dit was een reden het te bezoeken. Tijdens een evenement hebben dit soort kleine plaatsjes net iets meer.
Eerlijk is eerlijk, het viel iets tegen. Een heel leuk plaatsje met ook nog een archeologisch museum, maar het was koud. Heel erg koud ! 
Toch, en zo gaat het echt, voelde ik me ineens een stuk beter, toen ik onderop een stapel linnengoed, deze twee merklappen tegenkwam. 
Het bovenste lapje is gemaakt door Marcelle Bonjean op de leeftijd van 7 jaar.
De onderste lap is veel groter en werd gemaakt door Jacqueline Baud, geboren in 1888.


At the end of April we visited a vide grenier in Le Pègue, France. Never had we been there, it is a very small village, but on this occasion we did. These villages look so much nicer when an event is going on.
To be honest, it was a bit of a disappointment. The village was nice and it even had an archaeological museum, but it was cold. Very cold !
But when I discovered these two samplers it went better. It really did and it really works that way!
The first sampler was made by Marcelle Bonjean at the age of seven.
The second one is much larger and was made by Jacqueline Baud, born in 1888.


8 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een geweldige vondsten. Ze zijn prachtig!🌷🌺

katrien zei

Mooie vondsten.

MaaikeW zei

Ik kan me goed voorstellen dat deze vondst je letterlijk verwarmd heeft!

BezigeBijMirjam zei

Zo knap toch van een 7-jarig meisje!🤗

betty prins zei

Daar gaat je hart toch sneller van kloppen en vergeet je de kou!!

conny's quilts en creaties zei

Wat geweldig om zoiets te vinden, dat maakt zo'n vide grenier meer dan de moeite waard!

Jeanny zei

Geweldige vondsten Annelies!

petronella zei

Wat prachtig! Ik zoek ook altijd, maar het is me nog niet gelukt om merklapjes te vinden.