dinsdag 16 januari 2024

stoplap

Na de verhuizing, inmiddels meer dan een jaar geleden, ben ik regelmatig dingen kwijt. Heel vervelend.
Voor mijn gevoel heb ik dingen geordend opgeborgen, maar kan ze toch echt niet meer vinden. 
Op mijn zoektocht kwam ik deze stoplap tegen, die ik nog niet eerder op mijn blog heb laten zien. Deze lap is gemaakt in 1869 en nooit afgemaakt.

We moved more than a year ago, and I still have items I can't find. I do not like that at all.
I thought I had things organized, but I can't find them anymore.
During my search I came across this darning sampler. I haven't showed it before. It was made in 1869 but never finished.

9 opmerkingen:

Marja zei

Prachtig!
Maar dus niet gevonden wat je zocht ?

Groet,

Annelein zei

Wat fijn dat je deze weer hebt gevonden. Wat een mooie stoplap... de kleuren... de motieven... ik wordt er heel blij van.

Naar dat je soms spullen niet meer terug kunt vinden. Het zal tijd nodig hebben.

Annelies zei

@Marja, nee nog niet gevonden. Het is een merklap die ik apart heb gelegd om er ooit iets mee te doen. Maar waar heb ik hem gelegd ???

Anoniem zei

Wat het huis verliest vind het huis weer terug !

Gr Els.

miekequilt zei

Ik dacht dat ik alles in ons nieuwe appartement wel zou kunnen vinden, maar hier zijn twee gehaakte lampenkappen verdwenen.
Ik herken dus je gevoel….waar? waar?
Je vond wel een andere mooie lap. Wat konden mensen vroeger toch mooi werken hè.

Willy zei

Een mooie en bijzondere stoplap heb je teruggevonden. Hopelijk vind je de andere ook.

Marthy zei

Wij zitten nu drie jaar in ons nieuwe appartement en ik ben nog regelmatig dingen kwijt. We verhuizen natuurlijk regelmatig naar het Franse huis en ik wordt ouder, dus vergeetachteriger. Dat zullen de oorzaken wel zijn maar het is wel hinderlijk.

marian zei

Dag Annelies,
Wat leuk om deze niet afgemaakte stoplap te zien!
ik bezit namelijk een wel-afgemaakte, van mijn overgrootmoeder, die heel duidelijk uit dezelfde school komt, waarschijnlijk de openbare werk- en leerschool te Amsterdam. dezelfde twee kolommen naast het geborduurde gedeelte, krans met initialen, etc. ook heb ik een foto van een vergelijkbare lap die ooit in het bezit van het museum voor naaldkunst van de familie Stevan was. "mijn" lap stamt uit 1875. hartelijke groet, Marian

Annelies zei

@Dag Marian, dank je wel voor de extra informatie !