vrijdag 15 november 2019

en dan denk je aan vroeger


Toen ik deze kaart zag moest ik meteen aan vroeger denken. Toen we nog heel jong waren hield mijn vader de wol op of werd deze om een stoelleuning gedaan. Later hield ik ook wol op. 
Ik kan me ook nog herinneren dat mijn vader een meester was in in de knoop geraakte wol weer keurig op een bol te krijgen.

Seeing this postcard made me think of the past. My father used to help my mother like this gentleman or the back of a chair was used. Later I also helped my mother. 
I also remember that my father was a master in getting tangled wool neatly back on the ball of wool.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Annelies,
Kijk even op het weblog van Tweedehandswerk. Misschien wat voor jou? (Ik denk eigenlijk dat je dat al wel gezien hebt, maar toch maar even de tip).
Groeten van Digna

Annelies zei

@Dank voor je tip Digna. Dit zijn lapjes die door iemand anders zijn afgewerkt. Ik verzamel het "ruwe" materiaal.

marga zei

O zo herkenbaar. Bij ons was het geen wol maar meestal katoen. Ik heb daar breien mee geleerd. Het was niet altijd leuk maar hoorde er gewoon bij.
Hoe anders is het nu als ik mijn kleindochters zie die nu dezelfde leeftijd hebben als ik toen.
Prettig weekend.
Marga

Hennie zei

Mooie herinnering, zo herkenbaar !

Goed weekend Hennie.

Ineke zei

Dat heb ik zo vaak moeten doen, wol ophouden, terwijl mijn moeder of oudste zus het netjes er een bol van maakten.