zaterdag 5 augustus 2023

yo-yo's

Ooit, volgens mij tussen 1970 en 1980, maakte ik twee leuke poppen van yo-yo's. Ze sneuvelden tijdens een verhuizing in mijn studententijd of iets daarna.
Sinds die tijd denk ik nog aan die poppen en zoek ik op internet vaak naar voorbeelden.
Op één van die zoektochten kwam ik deze yo-yo-stoel tegen.
Nee, ik ga hem niet maken, maar ik wil de foto graag met jullie delen.

Somewhere between 1970 and 1980 I made two dolls out of yo-yo's. They were lost or thrown away during a move in my student years or in the years soon after. Since then I still think about those dolls and I often search the internet for examples.
On one of those searches I came across this yo yo chair.
No, I am not going to make it, but I do want to share the picture with you.

6 opmerkingen:

Annelein zei

Wat een leukerd Annelies... wel hip zo'n stoel... Door jou verhaal moest ik weer denken aan een beer die ik op de lagere school heb gemaakt... gensneuveld omdat ik er mijn broer uit speelzigheid een "klap" mee wilde geven... de stof niet sterk en de beer scheurde...

Willy zei

Ik weet niet wat ik mij voor moet stellen bij een yoyo-pop, maar van een stoel heb ik nu wel een beeld. Leuke uitvoering!

Willy zei

Even gezocht op yoyodoll en nu weet ik ook hoe ze eruitzien. Ze zijn ook leuk!

Anoniem zei

Jammer dat de poppen zijn gesneuveld ,welke universiteit heb je gedaan !?
Leuk de stoel maar jammer om er op te gaan zitten de yoyo’s zijn daar toch te kwetsbaar voor denk ik !

Groetjes Evelien .

Marthy zei

Een leukerd maar zou in mijn interieur te bont zijn.

katrien zei

Toch leuk hoor.