vrijdag 26 oktober 2018

werkjes van Do


Een aantal maanden geleden kreeg ik een flink aantal schoollapje cadeau. Het zijn lapjes gemaakt door Do Smal, die in oktober 1913 werd geboren in Haarlem. Ze stond binnen de familie niet bekend als iemand die goed was met naald en draad. Toch zien haar werkjes er heel verzorgd uit.
Ze trouwde in 1937 en woonde 70 jaar lang op hetzelfde adres in Haarlem.
Ik ben blij met de gift, maar zeker ook met de achtergrondinfo. Ik heb meer info, maar ik vind het altijd netjes niet alles in mijn blog te plaatsen.

Some months ago I received quite a few school samplers as a gift. They were created by Do Smal, born in October 1913 in Haarlem, The Netherlands. She wasn't know in the family as being good with needle and thread. Still her works looked very well.
She got married in 1937 and lived at the same address in Haarlem for 70 years.
I am very pleased with this gift, but also with the background info. I have more info, but do not find it neat to put everything on my blog.

9 opmerkingen:

Else zei

Schitterend cadeau, en zo te zien had haar familie het mis dat ze niet goed was met naald en draad!! Mooie aanvulling op je al bijzondere verzameling. FIjne dag Zwaaizwaai

Marja zei

Leuk zoveel werkjes van Do!

Groet

Marja zei

Vraagje aan jou Annelie, op het eerste kapje op mijn blog vandaag staat linksonder; 22??pr, jij enig idee wat dat zou kunnen betekenen?

Groet

Marja zei

Sorry, AnnelieS , en Lapje

Groet

BezigeBijMirjam zei

Een heel mooi cadeau Annelies, dat bij jou goed terecht is gekomen. Iedereen kan er nu van mee genieten.🤗

Annelies zei

@Marja, ik heb op je blog antwoord gegeven.

Marja zei

Dank, stom zeg dat ik dat niet zelf zag.

Groet,

Annelies zei

@Marja, het duurde bij mij ook even.

marga zei

Zo lief om te lezen dat er mensen zijn die aan jou denken als ze lapjes hebben.
Ze zijn bij jou ook wel in goede handen.
Groeten
Marga