vrijdag 24 mei 2013

vragen over 365 Challenge quilt

Wat kreeg ik een vragen over de 365 Challenge quilt. Ik probeer er wat te beantwoorden.
Mijn eerste 365  Challenge quilt startte ik op 30 april 2007. Het idee was afkomstig van Leanne Beasley. Zij maakte voor deze quilt een tutorial die nog steeds online staat. Hier (klik) kun je hem vinden. Je vindt er alles over maten, aantal stukjes etc. 
Zelf gebruik(te) ik meer kleuren stof en voeg(de) bandjes, kantjes en kleine borduurwerkjes toe.
Ik gebruikte voor het schrijven op stof een Identipen. Deze watervaste pen, die bij de Bruna te koop is, heeft een dunne en dikke kant. Ik schrijf met de dunne kant. Na het schrijven fixeer ik de inkt extra door het stukje te strijken.
Ik schrijf er van alles op, maar het is zo geschreven dat iedereen het kan lezen, maar slechts weinigen zien dat er veel meer staat.
De top van de eerste quilt is af, maar hij moet nog steeds gedubbeld en gequilt worden.
In zes jaar verandert er heel veel. Ik had sterk de behoefde dat te laten zien door het maken van een tweede top. Op dezelfde dag, maar zes jaar later, startte ik. Het eerste stukje stof is een stukje dat overbleef van de eerste quilt.

I got a lot of questions concerning the 365 Challenge quilt. I will try to answer them.
I started my first 365 Challenge quilt on April 30th, 2007. The idea came from Leanne Beasley. 
She made a tutorial for this quilt that is still online. Here (click) you can find it. You'll find everything about measurements, amount of pieces needed ect.
I used more colors and added ribbons, laces and embroidery.
I used an Identipen to write on fabric. This water-resistent pen has a small point and a somewhat larger one. I used the small one. After writing always iron the fabric for better fixation.
I write about all sorts of things. Everyone can read it, but only few know what is said between the lines.
I finished my first top, but it still has to be sandwiched and quilted.
Life has changed a lot in six years. I wanted to show that by making a second top. On the same date, only six years later, I started. The first piece of fabric was a left-over from the first quilt.





14 opmerkingen:

Annelein zei

Wat een geweldig idee om er nog één te maken! Mooie symboliek gebruik je daarbij...

Wilma Kuin zei

Wat heb ik toen genoten van je quilt,.. erg leuk om een tweede te gaan maken,..

Lida zei

Og wat netjes voorbereid en wat een lieve kleuren stof gebruik je! Ik wil er nog steeds aan beginnen, maar zoek nog een goede begindatum! Veel plezier met je steekjes en een fijne dag
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een leuk idee Annelies.

Groetjes
Ines

Supergoof zei

Ja, dat weet ik nog goed van de eerste.
Het ziet er geweldig leuk uit, en echt ook een naslagwerk voor de toekomst.
Denk dat het dan een collector's item is,....
;o)

AnitaS zei

Wat leuk dat je weer zo'n quilt gaat maken. Kun je goed zien hoeveel er in je leven veranderd in een paar jaar.

Ria, zei

Knap, Annelies, om iedere dag iets te schrijven wat voor iedereen toegankelijk is, en ook nog eens 'zinnig' is.
Heb er ook vaak over gedacht, maar verplicht mezelf eerst een stel affo's te produceren. Anders is het niet meer te overzien voor mij.
Groetjes,
Rian

Anoniem zei

Wat een goed idee om er nog een te maken.Het lijkt me een geweldig idee om zoiets te doen.
Succes en we mogen meekijken?
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

conny's quilts en creaties zei

Ik zou het leuk vinden een foto van jouw hele top van de dagboekquilt te zien. Ik vind het een leuk idee, en ben benieuwd hoe het geheel eruit ziet.

Chris zei

Houd je dat nou echt elke dag bij? Je hebt toch al zoveel omhanden!

HeartBears zei

Annelies, wat leuk om te lezen dat je die identi.pen gebruikt.
Ik gebruikte de permanent markers van de vorige diaryquilt,
maar de zwarte pennen zijn nu echt "aan hun eindje",
maar met tweemaal schrijven is het mooi.
Gezocht naar een nieuwe pen,
en kwam toen uiteindelijk uit bij de Bruna en deze pen.
Een lapje geschreven, gestreken en vaak gewassen en ja, het kwam door mijn test.
:-) :-)
als ik dat nu toch had geweten, dan had ik jou eerst gevraagd
:-) :-)
en de test overgeslagen.

Annelies zei

@Chris, bijna iedere avond, alleen als ik van huis ben niet, schrijf ik. Het is een routine en zeker geen belasting.
@Fleur, zo zie je maar. Ik ben er tevreden over.

katrien zei

Jaren terug had ik er ook wel zin in om te beginnen.Maar dan rees de vraag ,wat ga je allemaal neerpennen iedere dag.
En nu komt de zin misschien weer terug we zien wel.
Ga vlug de site opslaan want die was ik kwijt.Bedankt.

sylvia zei

door jouw verhaal heb ik mijn quilt weer gelezen......;)
zo leuk!!!
dank je voor de inspiratie!
liefs, Syl