woensdag 26 oktober 2011

blauw schoollapje

Dit blauwe schoollapje geeft me een art deco achtig gevoel. Ik moest meteen denken aan een lapje dat ik al in mijn collectie heb, maar als ik het er zo bijplaats zijn er overeenkomsten, maar ook weer verschillen.

This blue sampler gives me a somewhat art deco like feeling. I immediately thought about the sampler below that is already in my collection, but althought I see similarities there are also differences.
Even een huishoudelijke mededeling. Ik heb wat last met quilten, dus probeer het even heel rustig aan te doen, niet alleen met handwerken, maar ook op de computer.

I have some trouble while quilting. The coming days I try to be careful and do less quilting and computing.

25 opmerkingen:

Else zei

Mooie schoollapjes, van wat jonger als de andere? Sterkte met je arm, fijne dag knuffel Else

josé zei

Leuk je krijgt al een hele verzameling!!

Doe rustig aan , geef je arm rust. Is heel belangrijk hoor. Anders kan het heel lang gaan duren, dan blijf je last houden een hele tijd.

Sterkte José

marian zei

Neem de tijd Annelies. Je hebt er niets aan als je arm straks helemaal overbelast is en je niets meer kunt doen. Lekker met een goed boek op de bank is ook niet te versmaden. Ik kijk elke keer met verbazing naar die oude schoollapjes. Hoe bewaar je deze? In een map of doe je ze in lijstjes? Ik zal bij mijn schoonmoeder (91) eens navragen. Zij heeft vast nog wel iets liggen.
Fijne dag,
Groet Marian
p.s. Ben vrij vandaag en ga verder met mijn applicatie :)

Annelies zei

@Marian, succes met je applicatie. Ja, ik doe het even rustig aan.
Sommige van de lapjes krijg ik of krijg ik te koop aangeboden. Andere vind ik op internet.

Ans zei

Mooie lapjes weer Annelies, als ik dat zo zie denk ik, waarom is mijn eigen lapje niet bewaard gebleven. Mijn moeder is niet zo van het bewaren, misschien dat ik daarom zo slecht iets weg kan doen! Wat vervelend dat je zo'n last van je arm hebt. Wees er zuinig op, anders gaat het nooit over. Beterschap, Ans

marcella zei

mooie lapjes allebei. Sterkte met je handen/armen. een beetje rust kan geen kwaad vermoed ik.

Plakhuis zei

Wat een bijzonder lapje is die onderste. Heel veel sterkte met je arm. Doe maar even rustig aan. Je hebt ook wel erg veel gedaan de laatste tijd. En al die deadlines maken het natuurlijk ook niet beter. Beterschap!!

Rennie zei

Take your time my lady! Ik denk aan je en geef je kracht.

sarams1987a zei

mooi, prachtige kleuren

Lida zei

Ze stralen inderdaad dezelfde sfeer uit, komt door het lettertype en het lijnenspel, maar weer twee mooie exemplaren!
Groetjes
Lida

Chris zei

Verstandig hoor Annelies even wat rustig aan te doen. Je moet ook om jezelf denken, je moet nog veeeeeeeeel langer mee hoor!!!

AnitaS zei

Mooie lapjes. De letters lijken bijna modern. Beterschap. Soms kun je ook te veel doen.

Ria, zei

Luister maar naar lijf en leden, Annelies. Beter een poosje in een lage versnelling, dan mettertijd een chronisch probleem. Er zijn misschien deadlines bij die je een stukje op kan schuiven??
Lieve lapjes!
Groetjes,
Rian

Quibi zei

Dat klinkt niet zo mooi! Doe vooral voorzichtig met je arm/pols/hand, want als je er te lang mee doorgaat, hou je er erg lang last vast.

Sterkte!!

Birgitte aka Bietje zei

Ik houd wel van die strakke ontwerpen. Dus deze vallen wel in de smaak.
Sterkte met je arm, nu een beetje inhouden en rustig aan, dan kun je straks weer de prachtigste dingen maken. Enne, lezen op de computer dat zal toch wel kunnen...

Phebe and Jane zei

Doe maar voorzichtig met je arm/schouder/hand. 't Is wel jammer dat we de paarse quilt nu later te zien krijgen. De lapjes hebben inderdaad wel iets van elkaar weg.
Groetjes,
Marian

Anoniem zei

Vervelend dat het wat rustiger aan moet.
Mooie lapjes, door dat strakke is het inderdaad anders dan anders.

Hennie zei

Wat een prachtige lapjes ! ! !
Groetjes Hennie.

Guusje, zei

Wat een mooie en bijzondere lapjes. En in andere kleuren. Sterkte met je schouder/arm.

Terray zei

Blijf het leuk vinden dat je van deze lappies spaart. Niet een alledaagse verzameling, leuk dat je ze ons laat zien!!
Beterschap met je schouder/arm

Lieve groetjes
Tertia

lheurebleue zei

ja, ik vond meteen ook dat het art deco leek.
dat jij last krijgt verbaast mij niets: zo intensief bezig altijd. ik hoop dat het lukt om het wat rustiger aan te doen! beterschap!

Shirley zei

Oeh beterschap! Ook rustig aan doen met wordfeuden, ik merk dat ik mijn armen ook meer voel als ik het lang doe; toen had ik 5 tegenstanders!

Gert zei

Vervelend zeg, dat je last hebt tijdens het quilten. Doe het vooral rustig aan, alleen zo kun je erger voorkomen. Sterkte ermee!

katrien zei

Wat heb je al een uitgebreide verzameling.
Beterschap met de arm.Rustig aan.

berthi zei

Wat een leuke vergelijking! Het bovenste lapje komt me bekend voor, en het onderste vind ik een prachtige aanvulling!

Vervelend dat je zo'n last hebt, maar doe het voorlopig rustig aan. Voorkomen is beter dan genezen... is toch de uitspraak?