donderdag 21 juni 2018

beelden die je bijblijven


Sommige beelden blijven wat langer in je hoofd zitten dan andere. 
Twee voorbeelden van deze week die heel uiteenlopend zijn.

Mijn hexagonnen op een rijtje in een klein doosje. Ik maakte wat vooruit, omdat komend weekend een druk weekend wordt. Zo'n aanblik geeft bij mij een blij gevoel.

Een eenzame klaproos op een verlaten graf. Ik was bij het graf van mijn ouders en zag een stukje verderop een oud graf met een polletje klaprozen, waarvan er één in bloei stond. Onderstaande foto is slechts ter illustratie. Ik wilde op die plek geen foto maken. Het beeld blijft in mijn hoofd zitten.


Some images stay a bit longer in your mind than others.
I give you two examples of this week that are very different.

My hexagons one by one in a small box. Coming weekend is a busy one, so I made some in advance.
It gives me a happy feeling.

A lonely poppy on an abondoned grave. I visited my parents grave and saw a lonely poppy on an old tomb a little bit further on.
The picture is only an illustration. I didn't want to make a picture, but the image stays in my head.


7 opmerkingen:

Annelein zei

Hoe betekenisvol kan zo'n klaproos dan zijn als je bij het graf van je ouders bent...

Lieve groet,
Willeke

Truus zei

Mooi je blikje met gonnetjes -kleurig zo en vrolijk.
Een eenzame bloem bij het graf geeft een bepaalde sfeer aan en dat kan voor een ieder verschillen. Misschien hangt het ook van je stemming af waarin je op dat ogenblik bent of dit beeld jou triest maakt of een glimlach geeft--het doet iets met je.
Fijne dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Judith zei

Mooi hoe een simpele klaproos zo een sterke emotie kan opwekken.

Mrs. Sutherland zei

En zo is er een nieuwe associatie ontstaan: als je nu een klaproos ziet, denk je automatisch aan je ouders.
Hex ze!
Zwaai, Mar

Guusje, zei

Hoe bijzonder om die enkele klaproos te zien.

BezigeBijMirjam zei

Klaprozen, ik ben er gek op. Ook deze vakantie heb ik ze weer kunnen fotograferen. Ik snap het gevoel dat zo'n simpele klaproos op een graf kan veroorzaken.
Met de hexjes heb je al aardig in het vooruit gewerkt. 🤗

inge zei

klaprozen zijn ook onlosmakelijke verbonden aan de streek rond Ieper en de eerste wereldoorlog. er is er zelfs een gedicht over 'in flanders fields, the poppies grow...' http://www.inflandersfields.be/nl/iff-gedicht