donderdag 23 oktober 2014

dicht bij huis

Dit is een lapje dat op 19 jarige leeftijd werd gemaakt door H.G. Je kunt dus niet echt spreken van een schoollapje. 
Het trok mijn aandacht toen ik op een marktje vlak bij mij in de buurt in Laren Nh. bij een kraampje stond. 
Het is gemaakt op twee aan elkaar gezette stukken linnen. Leuk, zoals er gewerkt is met verschillende kleuren rood en blauw.

H.G. made this sampler when she was 19 years of age. It is therefor not a school sampler.
It caught my attention when walking on a fair near to me in Laren Nh. in The Netherlands.
Two pieces of linen were put together. Nice the way she worked with different colours of red and blue.


9 opmerkingen:

Ans zei

De leeftijd maakt toch nu niet meer uit, kijk hoeveel volwassenen er nu randjes aan het borduren zijn. En die komen allemaal van schoollapjes af.

sylvia zei

Lief lapje!! Zulke kraampjes hebben wij nou nooit hier....:(
liefs, Syl

Phebe and Jane zei

Leuk lapje! Eens wat anders, met meer kleuren.
Groetjes,
Marian

Monica zei

Wat leuk hè, en een te klein lapje... dan maar eentje er aan zetten

Hennie zei

Mooi fleurig lapje.

Guusje, zei

Mooie vondst en zeker mooie kleuren.

Chris zei

Leuk met die kleurtjes. Weet je dat ik, als ik op zo'n markt of in een curiosa-winkel ben, altijd uitkijk naar een lapje voor jou ..... Maar net als Sylvia zegt, zulke kraampjes ben ik nog nooit tegen gekomen.

Annelies zei

@Chris wat leuk en lief dat je dat doet. Eerlijk is eerlijk, ook ik kom ze zelden tegen op een marktje. Het is me nu één keer in Frankrijk in Grignan, overkomen en laatst in Laren.
In Grignan wist de oudere dame heel goed wat ze in handen had. Dit lapje, wat waarschijnlijk alleen voor mij veel waarde heeft, kocht ik voor een paar euro. Mijn dag kon niet meer stuk.

Marjan zei

Weer een bijzondere aanwinst, Annelies! Erg mooi in deze kleuren.