woensdag 12 maart 2014

Louise Fornasse

Van de week kocht ik deze sampler gemaakt door Louise Fornasse. Zij maakte hem in Antwerpen in 1903. De sampler is gehavend aan de randen, omdat hij ingelijst is geweest, maar nog steeds zeer de moeite waard. 
Pas nadat ik hem had gekocht ging er bij mij een belletje af en ging ik zoeken. Ooit is er een patroon gemaakt van een sampler van Blanche de Valck. Een patroon dat ik zelf nooit heb kunnen bemachtigen, omdat het niet meer te krijgen is.
Kijk eens op internet bij Blanche de Valck en je ziet verschillende foto's. De sampler van Blanche is niet hetzelfde, maar lijkt er zeker op.
This week I bought a sampler made by Louise Fornasse. She made it in Antwerp in 1903. It is absolutely not mind, but still worthwhile.
It rand a bell, but only after I bought it. Once there was a pattern from a sampler of Blanche de Valck. A pattern I never had in my possession. 
Look on the internet under Blanch de Valck and you see some examples. 
Blaches sampler is not the same, but it looks like it.

26 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Mooi..pffft en die kleine lettertjes..
Fijne dag..;0))

Jeanny zei

Wat een mooie aanwinst Annelies!
Lieve groet

Birgitte aka Bietje zei

Wat een beauty. Ik kan met goed voorstellen dat die ingelijst is geweest en aan de muur heeft gehangen. Echt de moeite waard.

Ans zei

Die is mooi! ik kan begrijpen dat je daar heel blij mee bent.

Monica zei

Oh, Annelies, wat is dit een prachtige lap, hoe groot is deze wel niet? Een hele mooie aanwinst voor jouw collecie

Wilma Kuin zei

PRACHTIG!!! FLIEFT!!

Marga (MarPie) zei

Nou heb je bijna toch het patroon...ga je deze nou ooit na maken?
Toch wel mooi dat het bewaard is gebleven. Het heeft toch twee oorlogen mee gemaakt.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Heel heel mooi ! Het is nu in goede handen. Nog een prettige dag. vr gr Sabine.v

Berna zei

Wat een beauty!
Kan me voorstellen dat je hier heel blij van wordt.
Fijne dag!

Hilde zei

Een hele mooie!!!
De samenstelling is bijzonder.
Dat is genieten als je telkens als je er naar kijkt!
Groetjes

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een mooie lap! Zouden Louise en Blanche elkaar gekend hebben, dat ze een bijna identieke lap hebben gemaakt?! Een prachtige aanwinst!
Groetjes, Cisca

Inge zei

Ze zijn zo mooi, iedere keer weer, jouw verzamelde lappen. En...... ik heb de randjes weer opgepakt. Niet verder vertellen hè LOL

Annelein zei

Wat een plaatje laat je weer zien. Dat moet genieten zijn de lap door je vingers te laten glijden en de doorstopjes te bekijken.

Annelein zei

'k Lees net op mijn blog je berichtje. Je hebt helemaal gelijk... het was bekijken van deze sampler is meer dan de moeite waard...

Lief dat je mij er attent op hebt gemaakt...

Guusje, zei

Hij is prachtig. En ja het patroon Blanche de valck daar ben ik ook nog steeds naar op zoek. Helaas.......

Manuela zei

Beautiful Sampler.

Greetings, Manuela

Lida zei

Prachtig wat een schitterende lap is dit en wat een mooie randjes! Ja sorry hoor maar je hebt mij zelf besmet met het randjes virus! LOL!
Fijne dag
Lida

Marjan zei

Geweldig bezit. Schitterend!

AnitaS zei

Wat is deze mooi. Een goede aanvulling van je collectie.

Balsemien zei

Heel mooi Annelies, echt een aanwinst!

Louise zei

What a beautiful sampler! Do you plan to reproduce it ? It would be a wonderful addition to my collection of 'Louise' samplers :)
Regards,
Louise

Annelies zei

@Louise, there are some plans to reproduce it, but not before next year. I need time to recover from an illness.

Unknown zei

Annelies, volgens mij heeft Marcella van Oost ooit deze Blanche gemaakt. Als je gaat spitten in haar blog nuttigenfraai, kom je haar vast wel tegen. Groet, Auckje

Louise zei

That's wonderful news, Annelies. No rush, just take care of yourself. Health is much more important.

Willy zei

Prachtig Annelies. Het heeft er idd veel van weg.

lheurebleue zei

wat kon louise mooi en fijn borduren! prachtige lap, een echte aanwinst!