zondag 10 november 2013

Hendrieka Yff (2)

Toch zit ik met veel vragen over Hendrieka. Vragen waar de familie geen antwoord op kan geven. 
Dit lijkt op een tweede schoollapje van Hendrieka, of van een andere H. Yff.  Hendrieka had twee stiefzusjes. 
Het kan haast geen tweede schoollapje zijn van Hendrieka, want het vorige lapje dat ik van haar liet zien was uit 1906. Maakte ze dit lapje eerder en pas daarna een eenvoudiger lapje ?

I have questions I would like to know about Hendrieka. Questions that can't be answered by family from her. 
This looks like a second school sampler, or was it made by one of her stef sisters ? She had two.
It hardly can't be the second one from Hendrieka, because the first one I showed you was made in 1906.
Did she make a more simpler one later ?

12 opmerkingen:

Berna zei

Wat een leuke verhalen achter die lapjes. Achterhaal je de familie?
Je laatste blok van Reiko is ook een plaatje. Het is vandaag echt weer om te prullen dus dat gaan we ook maar lekker doen.
Fijne zondag.

GRANNY'S HOUSE zei

Dit is ook weer een schatje.

Groetjes
Ines

katrien zei

Mooi lapje in je verzameling

lheurebleue zei

je maakt het wel heel spannend!
'come and see next week ...'

Rina zei

Toenik dit lapje zag, dacht ik meteen hetzelfde. Moeilijkere letters om te borduren dan de vorige, maar het jaartal.....
Leuk om zo te fantaseren bij de lapjes.

Marja zei

Leuk, een blauwe weer!

Heb nog een Hermijntje IJff 'gevonden'(let op de IJ!) Ik merk dat de Y en de IJ wel vaker op lapjes door elkaar gebruikt worden. Soms staat er ook een Y met puntjes op.

Hermijntje werd geboren in 1901, ook een beetje aan de jonge kant?

Succes met zoeken.

Groet,

Frederika zei

Wat een uitdaging om steeds weer achter de verhalen te komen.
Succes

Annelies zei

@Marja, ik heb zelf ook gezocht, mar de familie heeft het over Yff.

Guusje, zei

Ik kan me voorstellen dat je hier meer over wilt weten. Leuk dat je verschillende lapjes van dezelfde persoon hebt of misschien toch niet. Ik hoop dat je antwoorden krijgt.

Rennie zei

Behalve een verzamelaarste ben je ook nog een speurneus. Leuk hoor al die bijzondere kwaliteiten.

petronella zei

Blijft bijzonder je verzameling!

Willy zei

Dit is een hele mooie kleurstelling. Misschien mocht ze het rode lapje extra maken omdat ze snel klaar was met deze lap.