woensdag 5 juni 2013

R.B. pronkrol

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een tweede pronkrol. Deze pronkrol is niet zo lang, afmeting is 25 cm. bij 158 cm., maar heeft ook weer verschillende technieken in zich.
De rol is in de periode 1922-1923 gemaakt door R.B. afkomstig uit Gent. (Gand)
Morgen laat ik nog wat details zien.

Since last week I am the owner of a second long sampler. It is not that long, 10 by 62 inches, but with different techniques.
The long sampler was made around 1922-1923 by R.B. Living in Gent (Gand), Belgium.
Tomorrow I will show you some more details.




18 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ohh zo stel ik mij mijn pronkrol ook voor. Wat ontzettend mooi is deze.
Prachtig hoor. Ik ben benieuwd hoe de rest er uit ziet.
groetjes
Wietske

Dirkje Spreeuw zei

Wow, mooi zo'n pronkrol. Ik kom morgen weer kijken voor de details!
Groetjes,
Paula

Marja zei

Prachtig!!!



Groet,
Marja

KijkDaarIs zei

Dit is wel weer een hele mooie!!
toch steeds weer bijzonder die mooie handwerkjes...
Fijne dag..geniet van het zonnetje...;0)

Elsbeth zei

wat een bijzonder randje aan de onderkant, mooi hoor!

Guusje, zei

Wouw wat mooi en wat een kostbaar bezit.

sylvia zei

wat een bofferd ben je toch om zoiets weer op te duikelen!
je hebt genoeg te doen lees ik: want al dat leeswerk neemt ook tijd.
Lekker in de trein zeker?.....;)
liefs, Syl

Annelies zei

@Ja, Sylvia, lezen doe ik voornamelijk in de trein en op vakantie.

Annie Kingma zei

Heel mooi, en kostbaar denk ik
Groetnis Annie

Annie Kingma zei

Heel mooi, en kostbaar denk ik
Groetnis Annie

AnitaS zei

Wat een prachtige aanwinst. Ik wil er graag meer van zien.

Marga (MarPie) zei

Ziet er heel mooi uit hoor.

Groetjes,
Marga♥

Annelein zei

Zo langzamerhand kun je wel een klein museumpje beginnen...*Ü*...

Wat een mooie pronkrol!!!

GRANNY'S HOUSE zei

Prachtig Annelies, volgens mij kan je wel een expositie houden van al het moois wat jij hebt.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Wat mooi Annelies om er weer een pronkrol bij te hebben.Het stukje dat je laat zien,is erg mooi-nu de rest,kan niet wachten!
groetjes,Truus uit zonnig Drenthe

Rennie zei

Hai Annelies wat mooi. Ik zei het je al eerder. Je moet een museum beginnen!

Lida zei

Wat mooi en wat een bijzonder exemplaar voor je collectie! Groetjes
Lida

yarnlot zei

Heel bijzonder! En dan nog uit Gent, mijn eigen stad. Ben benieuwd of er ook een school of zo bij vermeld wordt...