woensdag 26 september 2012

opwelling

Vorige week kocht ik in een opwelling twee grote bollen textielgaren bij de Blokker. Twee bollen inclusief haaknaalden voor 8 euro. Pas later realiseerde ik me hoe zwaar dit garen is. Ik had een sjaal in gedachten, maar nu twijfel ik vanwege het gewicht. Hebben jullie suggesties of patronen op het internet ?

Last week I bought two large balls of yarn. I bought them for 8 euros, crochet needle included. Later on I realized that they were very heavy. Now what to do with them. Any suggestions ?


24 opmerkingen:

neeftje zei

Oei voor een sjaal is dit echt veel te zwaar, kijk maar even bij Hooked Zpagetti. daar vind je patronen voor dit garen.
Groetjes

Birgitte aka Bietje zei

Zelf heb ik twee bollen laatst bij het Kruidvat gekocht. Daar heb ik al een bakje van gehaakt. Daarin verzamel ik borduurafval in een zakje. Ziet veel leuker uit dan alleen het plastic zakje. Ik moet er nog een foto van op mijn blog zetten.

Anoniem zei

Hallo
Het is even een werkje maar als je het band in de lengte door midden knipt wordt het de helft lichter het is wel even een werk maar ja succes
Gr. Carolien

Elly (creatieveling Elly) zei

Kussen, kleedje

Elisabeth zei

Voor een sjaal is het inderdaad veel te zwaar, ik heb er een tas van gehaakt....vierkantjes en dan op de punt aan elkaar haken. Als het je leuk lijkt wil ik wel een tekening voor je maken.

Lida zei

Kocht ze ook voor mijn moeder, maar die dingen zijn zo zwaar! Er zit bij haar een patroon in van een tas en van een kussenhoes, bij jou ook? Ik vind deze kleuren wel mooi voor een tas, maar die dus ook meteen goed zwaar! Misschien leuk om er een mandje van te haken! Groetjes
Lida

Annelies zei

@Het is een beetje moeilijk, want een tas ervan ga ik niet gebruiken en een kussen is ook geen optie. Dat past niet bij ons interieur.

Rennie zei

Hoi Annelies, van welk materiaal zijn de bollen?

ineke zei

Leuke mandjes. Ik heb ze in de toilet voor de handdoekjes. succes ineke

Sabine.v zei

Lijkt inderdaad op dat Zpagetti-draad die ze verkopen in de Veritas. Misschien vind je daar een boekje met ideeën. Zelf zou ik er een gestreept rechthoekig broodmandje van maken of misschien bloempottekes? Op TV was er een filmke over wildbreien. Misschien kan je de trapleuning voorzien van een nieuwe bekleding?(LOL)

Anita zei

Oei, voor een sjaal is dit wel erg zwaar. Een leuke tas kan vast wel.

Terray zei

Je ziet vaak dat ze er een poef van haken

GRANNY'S HOUSE zei

Erg zwaar om mee te werken lijkt mij, zeker met artrose handen, maar je kan er wel hele leuke dingen mee haken.

Groetjes
Ines

katrien zei

Ik dacht ook aan een tas.

Annelies zei

Rennie, het is textielgaren te vergelijken met Hooked of Zpagetti.

Marjolein Ztm zei

Je kunt er ook mee breien. Er zijn zat patroontjes op internet te vinden. Je moet dan wel de term HOOOKED gebruiken (3 o's). Kon zo vlug niet de site vinden die ik in gedachten had, maar het was een video. Misschien was het op You Tube.
Bij het breien maakten ze iedere teruggaande naald een dubbele omslag. Bij de heengaande naald werd daarvan maar 1 lus gebreid, zodat je een lange gekruiste lus kreeg. Hoop dat je snapt wat ik probeer uit te leggen.

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

Annelies zei

@Marjolein ik ga zoeken.

Auckje zei

Hoi Annelies,
Waarom maak je er niet 4 of meer bolletjes van en je breit bijvoorbeeld (met dikke naalden natuurlijk want dan schiet het op)een vierkante doos zonder bovenkant. Je slaat de rand om en je krijgt dan een soort doos. IKEA verkoopt ze in het gebroken wit. Handige dingen. Je kunt dan ook één van de patroontjes gebruiken van je breirol. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Groet, Auckje

AnitaS zei

Ik denk aan aan dozen en bakjes. Prullenmandje misschien.

Chris zei

Er wordt tegenwoordig heel wat gehaakt met hele dikke pennen, bijvoorbeeld kussens, of houders voor potten waar een kaars in kan. De klossen daarvoor zijn ook loodzwaar.

Plakhuis zei

Je kan er een gezellige handwerkmand van haken. Als je dat wat lijkt wil ik wel een patroon voor je opzoeken.
Die zijn er wel.

Elle zei

Haha, zou mij ook kunnen gebeuren, het ziet er zo leuk en aantrekkelijk uit en eenmaal thuis vraag je je af wat je er nou eigenlijk mee moet. Gelukkig heb je al veel leuke ideeën aangereikt gekregen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Misschien een hoedje?
Groeten Elle

Annelies zei

@Heleen dank je. Ik ga het eerst eens laten bezinken. Misschien toch de sjaal maar dan met lussen.

jasmijn zei

je kan er een mandje van maken