vrijdag 28 september 2012

Dear Jane weer in beeld

 Het is op twee dagen na precies een jaar geleden dat ik alle blokken en driehoeken van mijn Dear Jane aan elkaar had. Omdat ik op dat moment veel moest quilten aan de paarse Loyal Union Sampler is hij een beetje in de vergetelheid geraakt. Eigenlijk heel erg zonde. Ik heb hem dan ook gisteren weer tevoorschijn gehaald.
Er moet nog een rand omheen, waar ik na het quilten de schulprand uit maak, hij moet gedubbeld en gequilt. Ik ga er weer voor !
Two days ago it was a year ago that I finished my Dear Jane top. At that moment I had to quilt a lot on my purple Loyal Union Sampler and I put this one away.
Yesterday I took it out of its bag. 
It has to get a border for the scallops, it has to be sandwiched and quilted. I am going to work on it again.

33 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Dat is ook wel de moeite waard Annelies, prachtig in twee kleurstellingen.

Frederika zei

Ja het is jammer dat zo'n prachtig quilt daar ligt te wachten op de laatste steekjes.

Elly l zei

Goed dat je deze weer hebt opgepakt, ze is veel te mooi om te laten liggen. Maar ja de lus had even voorrang.

Rita zei

Hij is veel te mooi om gewoon te moeten wachten op het quiltwerk. Goed dat je daar nu weer tijd voor hebt. gr. Rita

Grit zei

Your DJ looks so great. Fantastic work.
Liebe Grüße Grit

Phebe and Jane zei

Mooie quilt. Goed dat je er nu mee verder gaat. Ik vond het quilten ervan heel leuk en afwisselend.
Groetjes,
Marian

Jeanny zei

Een prachtexemplaar Annelies!
Fijne dag.

Tilly zei

Je DJ is erg mooi, zonde om in de kast te laten liggen. succes met het dubbelen.

Anita zei

Gelukkig dat je hem weer opgepakt hebt, hij/zij is zo prachtig en zoveel werk zit erin.

inge zei

veel quiltplezier!

Klaske zei

Ja, soms hebben dingen voorrang, maar je kunt je nu weer uitleven op de Dj..Succes en een fijn weekend

Ieke78 zei

Ja, hup, aan het quilten. Deze is te mooi om te laten liggen. Ik vind de kleuren een beetje Provence-achtig aandoen. Mooi hoor!

Margot zei

Wat fijn , een doorstart !
Het is nieuw en lekker quiltwerk,ieder blokje
weer een fantasie ,veel plezier !!!!!

Margreet zei

Je hebt groot gelijk om hem weer op te pakken, het is een prachtige quilt! Succes en veel quiltplezier !

Annelies zei

@Ieke, dat klopt. Alle stoffen zijn afkomstig uit de Drôme provençale of de Provence.

Plakhuis zei

Leuk! Dan komt alles weer door de vingers en kan je opnieuw van je blokjes genieten. Succes!

AnitaS zei

Hij is ook veel te mooi om zo lang te moeten wachten.

anneke zei

jaaa, mooi weer om die te zien. Je hebt zoveel prachtstukken.

GRANNY'S HOUSE zei

Het is en blijft een plaatje!!!

Groetjes
Ines

Manuela zei

Your Dear Jane is fantastic.

Greetings Manuela

Chris zei

Oh Annelies, wat is het toch een beauty!!

neeftje zei

Hij is super!!! Leuk dat je weer verder gaat!

sylvia zei

leuk, zo wordt een ufo een affo!! Tis 'ie toch mooi!! Gelukkig weer in ere hersteld en jou kennende wordt het weer een pracht project!!
fijn weekend, liefs, Syl

Hennie zei

Prachtig, succes met quilten ! ! !

Fijn weekend Hennie.

betty prins zei

Zo mag Jane weer uit de kast...
Heerlijk om hem hier weer te zien (en zie ik mijn provence stofje daar schitteren). Veel succes met dubbelen en quilten. Mijn Jane kan ook wel weer een zetje gebruiken, ik heb een 1/4 gequilt, pffff, nu de rest nog!

Auckje zei

Wat is ze mooi Annelies! Je hebt haar vorig jaar tijdens een applicatie-dag laten zien. Ik vond haar prachtig en nu ik al die kleurtjes zoveel beter kan zien, vind ik haar nog mooier. Er staat mij bij dat jij haar zou 'laten' quilten in verband met je polsen. Zijn die nu dusdanig hersteld dat je het aandurft? Voorzichtig en heel veel plezier met dit quilten. Ben weer reuze benieuwd en je gaat vast een prijs ermee winnen. Succes, Auckje

Annelies zei

@Auckje, ik heb nooit overwogen iets te laten quilten. Dan maar wat langer wachten. Ik heb veel gewrichtsklachten, maar dat hebben veel quilters. Ik heb nu behoorlijk wat last van mijn rechterschouder. Het weerhoudt me niet hoor. En een prijs, daar denk ik niet aan. Dit is een quilt met zoveel herinneringen. Hij is nu al op afstand de meest dierbare quilt.

Elsbeth zei

go for it...oh nee..allez-y ;-)!!

Guusje, zei

O wat goed dat je hiermee verder gaat hij is zo mooi.

Marga zei

Hou jij een soort dagboek bij dat je precies op de dag afweet wanneer je er voor het laatst aan gewerkt hebt?

Groetjes,
Marga♥

Annelies zei

@Marga, ik hou geen dagboekje bij, maar ik zag het aan de data op mijn blog.

Terray zei

Die verdiend zeker de aandacht. Hij is zoooo mooi Annelies, Succes met afmaken!

Groetjes
Tertia

lheurebleue zei

heel goed! dear jane verdient dat!