zaterdag 14 januari 2012

ook in chocolade

Het meisje dat bovenstaand lapje maakte moest wel erg vaak de rechte letter "I" borduren. Na de rechte letters ging ze verder met de schuine en de ronde.
Begon haar voornaam met een "O" of met een "Q" ? Voor beide letters ontbreken er een paar steekjes.
Maaike wees me, zie reacties, op de letter G als begin van de voornaam. Ik denk dat ze helemaal gelijk heeft.

The girl who made the sampler had to practice the straight "I" several times. After the straight letters she made the slanting (do I say that right ?) and the round ones.
Did her name start with an "O" or a "Q" ? For both there are some stitches short.
Maaike thinks that it should be the "G" and I think she is right.

En als we het toch over een alfabet hebben, deze zijn bijna op en zooooooo lekker. Ze komen van Joël Durand, chocolatier in St. Remy de Provence.

And talking about an alphabet, these ones are delicious. They were made by Joël Durand, chocolate maker in St. Remy de Provence in France.

27 opmerkingen:

Anna zei

Dat lapje ziet er schitterend uit! Maar die chocolaatjes.....mmmm...het water loopt me in de mond! Fijn weekend!

quilting Jeannet zei

Wat een heerlijke chocolaatjes Annelies...hoe komt het dat jij zo slank blijft? geheim recept?

Johanna Zweden zei

Mooi lapje, en kan je nu chocolade taal!! ze maken ook van alles
fijn weekeinden

Annelies zei

@Jeannet, ik heb geen geheim recept en moet weer vol in de remmen.

Berna zei

Het zou lastig kiezen zijn tussen het mooie lapje en de heerlijke chocolade. Geniet van de laatste bonbonnetjes en goed weekend.

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke chocolade,.. mmm,.. voor mij geen chocolade meer,..
;o)

katrien zei

leuk lapje en heerlijke chocolades.

Supergoof zei

Grappig, de I, ik moest natuurlijk meteen aan de chocoladeletter denken,... en dan laat je nog zo'n heerlijk alfabet zien,...
Hmmmmmmmmmmmm,.....
Misschien heette ze wel Ingrid,...
:o)
Fijne dag vandaag!

neeftje zei

Yummie, lekker smullen!
Wat een lief lapje weer!

Plakhuis zei

Een mooi lapje. En die chocolade!! Hmmmmm zo verrukkelijk ziet dat er uit

Rennie zei

Ja hoor ga ons op de vroege zaterdagmorgen maar lekker zitten maken. Zien er heerlijk uit!

Guusje, zei

Wat een mooie lap en ja het meisje heeft zeker vaak dezelfde letter geborduurd. En die chocolade wat ziet dat er super lekker uit.

Anoniem zei

Scrabbelen jullie ermee, Annelies? Lijkt me knap lastig, want je krijgt vast nooit mooie complete woorden, hi hi.
Prettig weekend, groeten van Digna

AnitaS zei

Weer een mooi lapje voor je verzameling. De chocolade ziet er wel erg lekker uit.

Willy zei

Mooi lapje, grappig al die i-tjes.
Wat een leuke letter chocolade.
Fijn weekend

Wieke van Keulen zei

Wat zien die chocolaatjes er lekker uit. Te mooi bijna om op te eten. Alhoewel...

petronella zei

Wat weer een leuk lapje, en ja die chocolaatjes.....dat wordt weer hard werken om de calorieen er af te krijgen!

Monica zei

Mmmmm om te watertanden... en wat leuk weer een schoollapje voor jouw verzameling

Trui zei

Ook ik moet eigenlijk weer 'volop in de remmen', maar er komen steeds weer van die lekkere verleidingen op mijn pad. Vanmorgen de laatste keer op de droomdekengroep Enschede en als afscheid kreeg ik óverheerlijke, zélfgemaakte bonbons!!! Ik voel dus met je mee: GENIETEN!

Maaike zei

Zou het ook een G kunnen zijn (zie alfabet) waarmee haar naam begint?

Annelies zei

@Maaike, ik denk dat je groot gelijk hebt. Dank je wel.

Elly zei

Ik ruik de chocolade gewoon van het scherm Annelies, wat ziet dat er lekker uit zeg. Geniet er nog maar van. Fijn weekend.

Lida zei

Mmmm chocolade letters, wat zien die er heerlijk uit! Weer eens wat anders dan geborduurde!
Lief letterlapje, groetjes
Lida

Inge zei

Wat een mooi lapje is dit weer en die chocolaatjes..... het water loopt me hier in de mond!

Betsie zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Annelies zei

@Dina, scrabbelen met deze bonbons zie ik al helemaal voor me. De moeilijke letters eet je snel op !

lheurebleue zei

een onweerstaanbaar chocolade-alfabet. kan je trouwens beter in de winter dan in de warme zomer mee naar NL nemen ...