maandag 10 september 2018

druk weekend


Het was een voor mijn doen heel druk weekend. Zo maakte ik het zesde vierkantje op de bovenste lap op een hotelkamer in het zuiden des lands.

I had a busy weekend. The sixth square of the sampler above I made in my hotelroom in the South of The Netherlands.


Weer thuis werkte ik hard aan de huisjesquilt. Het op maat snijden van de quilt geen snel en vlekkeloos.
Nu wilde ik de voorkant van de binding met de machine vastzetten, maar ik ben geen machinemens. Vijf kwartier later heb ik besloten dat het maar helemaal met de hand moest gebeuren en daar ben ik nu mee bezig. Achter meter voorkant, acht meter achterkant, de ophangtunnel en een etiket en dan is hij klaar. Nog even dus.

Back home I worked hard on the quilt with the small blue houses. Cutting it in shape was no problem.  Doing the binding by machine was. More than an hour later I decided to do all by hand. Many yards to go...

8 opmerkingen:

Annelein zei

Mooi vierkantje... En die binding... het zijn vele meters... maar zo mooi als het af is...

Lieve groet, Willeke

Annelies zei

@Willeke, ik heb nu al een klein stukje aan voor- en achterkant gedaan, en het ziet er echt af uit. Nu al tevreden.

Elizabeth zei

Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben met een lichte naaimachine aversie .. :-) ... Fijne week

BezigeBijMirjam zei

Mooi vierkantje. Ondanks dat je van huis was toch weer het één en ander gedaan. Toch met de hand dus. Dat zijn meters. 🤗

Else zei

Jammer dat je machientje er geen zin in had! Maar jij bent niet voor een gat te vangen en zo te lezen al lekker op weg. Het borduurtje is ook weer te leuk. Fijne dag zwaaizwaai

wilma oud zei

Je hebt zeker veel gedaan in het weekend. Mooi hoor. Groetjes Wilma

betty prins zei

Ja dat zijn heel wat meters..met de hand heb je altijd wel meer controle op wat je doet, dus zo gek is het nog niet!
De huisjesquilt wordt echt een juweeltje!

Ineke zei

Kranig hoor, alles met de hand!