zaterdag 12 maart 2016

RpW 2016, week 11

week 1 tot en met 11

week 11
Het zonnetje scheen naar binnen toen ik een foto van de lap nam en dat kun je zien.
De patronen van RpW 2016 tot en met week 11 staan op het blog van Randje per Week.

The sun was shining when I took this picture. You can see that in the right corner.
Patterns of RpW 2016 can be found on the blog of Randje per Week
Dit is één van de eerste aanwinsten in mijn verzameling. Toen ik het kocht wist ik niet dat het best wel bijzonder was. Nu gebruikten we het voor week 10 en 11.
Na het alfabet zijn tussenletters geborduurd. Mijn initialen zijn A.v.d.B en vaak gebeurd het dat ik wel leuke letters vind voor de A en de B, maar zelf de tussenletters ontwerp.
Tussenletters op deze manier geborduurd zie je niet vaak. Waar je tussenletters wel vaker ziet is bij een lapje als hetgeen hieronder te zien is. Het is een oefening voor het merken van linnengoed.

This was one of the first items in my collection of school samplers. When I bought it I didn't realize it was a special one. We used it for week 10 and 11.
Apart from the alphabet you see three smaller letters. My initials are A.v.d.B. and it happens that I find beautiful letters for the A and B, but have to design the smaller ones myself.
You don't often see them like this on a sampler.
If you find them it is on a sampler like the one below. It is an exercise for marking linen.

5 opmerkingen:

Ans zei

Van die tussenletters kan je dus ook je eigen initialen gebruiken?

Annelies zei

@Ans, je hebt hier een alfabet en tussenletters. Heb je een naam met tussenletters dan kun je ze bij dit alfabet gebruiken.

Bea zei

De tussenletters zijn altijd lastig,als ik iets voor mijn dochter maak moet er ook één tussen borduren! Leuk dat ze hier extra geoefend worden. Ik was al van plan om bij deze lap een uitleg bij te houden en nu begin ik er gelijk mee. Dank je wel Annelies

Annelies zei

@Graag gedaan !

Chris zei

Leuk toch Annelies, die verhaaltjes er bij. En dat zonnetje! Heerlijk!