dinsdag 2 juni 2015

opa

Mijn opa en oma van moeders kant speelden een belangrijke rol in mijn leven. Wij woonden in hetzelfde dorp, Laren Nh., en waren er vaak. Opa was bij de politie. Als kind haalde hij me soms van school en bij slecht weer ging ik dan achterop de fiets onder de grote politiecape.
Twee weken geleden was ik wat aan het surfen op internet en kwam deze foto tegen.
Voor mij een hele bijzondere foto, want ik had hem nog niet eerder gezien. De vier heren aan de linker kant van de foto dragen een politie uniform, de twee heren rechts een uniform van de douane. De foto is denk ik tussen 1925 en 1930 genomen. 
Zittend de vader van mijn opa en staand zijn zoons. Mijn opa is de tweede van links.

My grandparents on my mother's side played an important role in my life. We lived in the same village, Laren Nh., and we were there often. Grandpa was in the police force. As a child he took me out of school and sometimes in bad weather I went home on the back of the bike under the large police cape.
Two weeks ago I was surfing the internet and came across this photo.
For me a very special picture because I hadn't seen it before. The four gentlemen on the left hand side of the photo are wearing a police uniform, the two gentlemen on the right a uniform of customs. I think the photo is taken between 1925 and 1930. 
Sitting on a chair is the father of my grandfather. Standing his sons. My grandfather is the second one from the left.

13 opmerkingen:

Marja zei

Leuk dat je die foto dan toch nog een keer 'tegenkomt'

Groet,

Ans zei

Wat bijzonder dat je dan zo'n foto op internet tegenkomt.

Monica zei

Wat bijzonder dat jij zo'n familiefoto zo maar op internet tegenkomt. Leuk hè al die herinneringen aan vervolgen tijden.

Annelies zei

@Ik had zelfs nog nooit een foto van mijn overgrootvader gezien !

BezigeBijMirjam zei

Zo zeg, dat is bijzonder dat je deze foto tegenkwam op internet!!

Carolien zei

Wat leuk!

Truus zei

Geweldig om deze foto 'zo maar' op internet tegen te komen!
Die heb je vast uitgeprint.
Leuke foto van jou boven aan.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Bezig Plus zei

Wat bijzonder Annelies dat je dit tegen kwam. Zal vast een blij gevoel geven......
Groetjes Anje.

Chris zei

Ontzettend leuk dat je die foto vond. Wat zullen er een herinneringen bij je boven zijn gekomen. Die oude foto's hebben altijd iets, speciale sfeer roepen ze op. Enig!

Ineke zei

Geweldig dat je het zo op internet hebt "gevonden"Heel speciaal!!!

Marga (MarPie) zei

Is het niet te achterhalen wie hem waarom op het net heeft gezet?
Wel heel speciaal dat het je op gevallen is.
Echt ontzettend leuk.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Er zitten heel wat technische uitvindingen tussen jouw overgrootvader en het internet. Nu toch samen vereeuwigd. Bijzonder hoor om hem zomaar tegen te komen.

Annelies zei

@Ik gaf mijn moeder vandaag een printje van deze foto en ze had helemaal tranen in haar ogen....