maandag 1 juni 2015

een zakdoekje

Normaal zal ik een merklapje niet snel wassen. Helaas ben ik door schade en schande wijs geworden. Ik heb ooit een oud schoollapje gewassen dat daarna onherstelbaar was uitgelopen. 
Bij dit lapje had ik geen keuze. Het was te vies. Gelukkig zijn de kleuren niet veranderd en is er niets doorgelopen.
Het alfabet is geborduurd op een zakdoekje. Ik twijfel of er 1943 of 1948 staat. Zelf denk ik 1948. Kort na de Tweede Wereldoorlog gemaakt.

I only wash samplers when there is no alternative. Once I washed one and it bled. There was no way to restore it. 
With this sampler I had no choice. It was so dirty. I am glad the colors stayed as they were.
The alphabet was made on a handkerchief. I doubt whether it was made in 1943 or 1948. I think 1948 which means shortly after the second world war.

8 opmerkingen:

Ans zei

Wat zal dat spannend geweest zijn, wel een mooi resultaat!

Marja zei

Leuk een zakdoekje!
En eerst netjes lijntjes 'getrokken'

Groet,

Annelies zei

@Ja die lijntjes vond ik heel aandoenlijk.

Martine zei

Wat zou het toch leuk zijn even terug te kijken wie hier aan het borduren was.
Zou het een verjaarscadeau voor een moeder of oma geweest zijn ?

Bezig Plus zei

Het lijkt toch ook wel 43....... Herinner me kruissteekjes van deze afmeting op zakdoekjes die via een strijkpatroontje konden worden geborduurd! Wat een lief aandoenlijk zakdoekje... geweldig om in je collectie te hebben...
Steekjesgroetjes Anje.

Anoniem zei

Wat een schatje. Ik denk ook dat het 1943 is, omdat de 8 niet helemaal gesloten is, maar och het is gewoon iets prachtigs. Groetjes Wilma

Frederika zei

Oh wat een mooie op zo'n zakdoekje gemaakt

marijna zei

Wat een lief letterlapje. Het lijkt er toch op dat het 1943 is.