zondag 7 september 2014

pronkrol nieuws

 Al enige tijd ben ik in het bezit van de pronkrol van Héloise uit Thildonck, gemaakt in 1877. 
Gisteren kreeg ik een zeer attente mail van een lezer, wonende in Tildonk. Hij kon mij vertellen dat deze pronkrol is gemaakt bij de zusters Ursulinen. In huize Lambertz in Tildonk, de vroegere woning van de directeur van het klooster, hangt eveneens een pronkrol. Ook een museum schijnt in het bezit te zijn van een pronkrol uit Tildonk, maar daar hoop ik nog meer van te horen.

For some time now I am the owner of a long sampler made in 1877 by Héloise in the Belgian place Thildonck.
Yesterday I received a very nice mail from a reader living in Tildonk. He could tell me that this long sampler was made at the congregation of the sisters Ursulinen. In huize Lambertz in Tildonk, the former house of the director of the convent, you also find a long sampler. It seems that there is also a long sampler from Tildonk in a museum. I hope to hear more in the future.


Dan hadden velen natuurlijk al het vermoeden dat ik in het bezit was gekomen van een andere pronkrol en dat klopt. Deze is gemaakt door Silvie Lepage in Donck in 1914. Ik ben er nog niet toe gekomen deze 6 meter lange pronkrol op de foto te zetten, maar binnenkort meer hierover.

Yes, I have bought another long sampler. It was made by Silvie Lepage in Donck in 1914. I haven't had time to make pictures, but soon you will see more.

4 opmerkingen:

Marians Quiltblog zei

Nu al prachtig! Ben benieuwd naar het geheel.
Fijne dag vandaag,
Groet marian

Birgitte aka Bietje zei

Wat een beauty is die eerste met dat kant en strikjes. Prachtig.

quiltlodge gerda zei

Zelfs nu hij nog in opgerolde staat verkeert ben ik er a verliefd op. Prachtig!

Berna zei

Prachtige pronkrollen en leuk dat je bij de eerste nu meer informatie hebt.
Fijne zondag!