zondag 6 april 2014

horen, zien en zwijgen


Ik denk dat niet veel mensen weten dat ik een uitgebreide verzameling horen, zien en zwijgen heb. Een onderdeel daarvan zijn zo'n 80 verschillende ansichtkaarten.
De laatste maanden heb ik enorm veel kaarten ontvangen. Daar zaten ook deze twee kaarten bij. De bovenste ontving ik van Licia Huizer en de onderste van mijn broer en zijn vrouw. 

Not many of you know that I have a large "no evils"- collection. Part of that collection consist of 80 different cards.
Over the last months I received a lot of cards. Among them these two. The one above was sent to me by Licia Huizer and the one below was sent by my brother and his wife.

21 opmerkingen:

Monica zei

Oh, wat leuk! en een verzameling op kaarten neemt minder ruimte

Frederika zei

Wat een leukerds.

Anoniem zei

Wat bijzonder! Wij hadden vroeger drie van die kleine groene aapjes thuis. Weet je ook waar ze vandaan komen (ik bedoel uit welke cultuur of zo?) Groetjes Lupineke

KijkDaarIs zei

Ja ..zie ik toch weer apekoppen!!!!..;0)
Fijne dag!!..

quilting Jeannet zei

Ik heb het altijd al een erg mooie en toepasselijke spreuk gevonden Annelies.

Berna zei

Een leuke aanwinst voor je verzameling.
Fijne zondag.

Annelies zei

@ Ja Lupineke, er is veel over bekend.

Johanna Zweden zei

Dank je voor de randjes en ha je zal zeker een hele verzameling hebben
Fijne zondag groetjes uit Zweden

conny's quilts en creaties zei

Leuk joh, ik herinner het me wel dat je daar jaren terug over blogde (of schreef je op het prikbord van quilten.pagina...) Als ik zulke aapjes zie moet ik sindsdien namelijk altijd aan jou en je verzameling denken!

jokiedebeer zei

Leuk zeg!!
groetjes joke

Ineke zei

Wat een leuke kaartjes!

Unknown zei

D'aapjes van brons(?) vind ik super! Mijn moeder had een drietal aapjes van ivoor (hmmm) en waar dat stel is gebleven, weet ik niet. Leuk Annelies!

Chris zei

Oh leuk Annelies om daar weer eens iets over te horen en te zien!

Klaske zei

Mijn dochter heeft boedha's in de vensterbank, en die horen zien en zwijgen.
En elke keer als ik ze zie, moet ik aan jou denken ;-)

Annelies zei

@Auckje, ik heb er van brons, van zilver, van ivoor, van hout, van zeep etc, etc,etc...
@Klaske, leuk, ik heb verschillende boeddha-setjes in hzz.

Anoniem zei

Ik heb een vriendin die deze hobby ook heeft en ze overal in huis heeft staan tot in de wc. Misschien ken je haar wel van de landelijke liefhebbers, ze heet Susan ten Kate.
Groetjes Lies van der Burg

Annelies zei

@Nee Lies, ik ken haar niet, maar ben dan ook de laatste jaren niet erg actief. Er is ook eens per jaar een samenkomst van verzamelaars.
Bij mij staan de aapjes in mijn werkkamer, dus niet door het hele huis.

Anoniem zei

de bovenste 3 aapjes zijn beeldjes in Scheveningen

Guusje, zei

O wat zijn deze ook weer leuk en mooi. Heerlijk om ze aan je verzameling toe te kunnen voegen.

Annelies zei

@Inderdaad uit Scheveningen. Ik wist dat ze daar stonden, maar had er nog geen ansichtkaart van.

lheurebleue zei

de bovenste figuurtjes zijn zo leuk!