vrijdag 1 november 2013

traditie

We zijn een gezin dat houdt van tradities. Eén van die tradities is de pepernotenpot. 
Niet eerder dan 1 november wordt er uit gegeten. Normaal wordt hij ook op 1 november pas gevuld, maar omdat ik vandaag moet werken heb ik dat gisteren al gedaan.
Nu wordt het voor mij de kunst er af te blijven, want als je eenmaal begint.........

Our family loves traditions. One of them is the pepernotenpot.
It is not allowed to eat from it, before November 1rst. Normally I fill it on the first of November, but I did it yesterday, because I have to work today.
Will I manage to stay away from it. I hope so, because once you start...........

28 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Yummie, ik zou er niet af kunnen blijven :-)

Groetjes
Ines

Judith zei

Wat een heerlijke traditie! Leuk, fijn weekend

Marga (MarPie) zei

Heerlijk zulke tradities, vandaag mag het.

Groetjes,
Marga♥

Inge zei

Mmmmmmm, lekkere traditie!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Lekkere traditie, maar voor mij te verleidelijk. Veel succes morgen met het showen van de schoollapjes. Dat wordt vast genieten voor de aanwezigen.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Leuk om tradities in ere te houden-wel erg verleidelijk!
Gezellige dag morgen in Vaassen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Berna zei

Ook wij houden van tradities. Helaas zijn de kinderen daar wat minder aan gehecht nu ze de deur uit zijn. Maar dit jaar vieren we ook weer sinterklaas met de volwassenen.
Pepernoten zijn niet zo aan mij besteed maar die tumtummetjes die er tussen zitten...... Mmmmm
Fijn weekend!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijke traditie. Ik houd daar wel van
veel plezier morgen!

Lakegaldonna zei

It looks yummy Annelies. What is in it?

Lakegaldonna zei

It looks yummy Annelies. What is in it?

petronella zei

Gezellig!

Chris zei

Hahaha, sterkte met het beheersen! Leuke traditie Annelies.

Willy zei

Wat moeilijk om daar af te blijven.

Guusje, zei

Wat leuk zo'n tradities ik hou er ook van en wat ziet de pot er heerlijk uit,

conny's quilts en creaties zei

Haha leuk die traditie. Ziet er heerlijk uit, kijken kan ook Annelies!

Rennie zei

Dat is ook toeval, ik heb de pot ook vandaag voor het eerst gevuld. Een of twee mag toch wel per dag. Annelies wil je svp mijn blogadres veranderen in http://rennie-stitchenbonsai.blogspot.nl? Tot WF!

Annelies zei

@Lakegaldonna, we celebrate the fest of Sint Nicolaas on December 5th. These are sweet things that go with it.

Else zei

Wat een heerlijke zoete traditie! Blij dat je niet naast de deur woont anders zou ik ff komen proeven (lol) Fijn weekend, knuffel van mij

KijkDaarIs zei

oehoe gevaarlijk lekker!!!!
Fijn weekend

Kathinca zei

schuimpjes, pepernoten en tumtum ... als je daar af kunt blijven ben je een held. Ik zou het niet kunnen. Zou de pot naast me zetten en blijven eten.

Marja zei

Heel veel succes vandaag
en geniet er van!
Hoop dat er hier of elders nog een paar foto's verschijnen van deze dag

Groet,

Annelies zei

Dank je wel Marja. Ik hoop dat iemand op mijn toestel misschien een foto kan maken.

Anoniem zei

Heel leuk idee een pepernotenpot, maar voor mij heel gevaarlijk. Zou er niet af kunnen blijven. Ik doe dit thuis maar niet.
Gezellige dag morgen.
Groetjes, Lenny

wilma zei

wat een leuke traditie! en vul je hem steeds bij? of is op is op!!! ik ga er niet aan beginnen ik kan geen maat houden dus voor mij geen pepernoten, schuim of tum tum! groetjes wilma

Balsemien zei

Zo fijn en belangrijk familietradities! Geniet er lekker van...

Annie Kingma zei

Geniet er van, leuk zo de traditie voort zetten
Groetnis Annie

marijna zei

Enig zulke tradities! Daar houden wij ook wel van.

lheurebleue zei

haha! mijn zoon in amerika heeft al gevraagd ervoor te zorgen dat er nog pepernoten zijn als hij rond kerstmis naar nederland komt ;)