donderdag 28 november 2013

rijk geborduurd lapje

Ik merk dat ik wel erg hou van volgeborduurde lapjes.
Kijk eens naar al die randjes, cijfers en letters geborduurd door B. Jonkman uit Surhuisterveen.
Het lapje werd op 29 juni 1928 afgerond en het meisje zat op de openbare lagere school.

I love samplers that are richly embroidered. 
Look at all those letters, digits and borders made by B. Jonkman living in Surhuisterveen in The Netherlands.
She finished it on June 29th. 1928 while visiting a public elementary school.

18 opmerkingen:

Miny zei

Wat een verschillen in schoolllapjes, deze is inderdaad heel leuk.

Groet Miny

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig en heel compleet is deze
groetjes
Wietske

Dirkje Spreeuw zei

Zo vol geborduurs is inderdaad het mooiste. Prachtig lapje uit het geboortejaar van mijn moeder.
Groetjes,
Paula

Annelies zei

@Paula, het is ook het geboortejaar van mijn vader, die niet meer onder ons is. Zo'n jaar blijft dan toch speciaal.

Jeanny zei

Een mooi en bijzonder lapje!

Else zei

Heel erg MOOI lapje!

Ans zei

Die is echt mooi!

Wilma Kuin zei

Deze is prachtig!! Mooi al die steekjes,..

KijkDaarIs zei

deze is ook weer erg mooi!!
je zou het zo na willen borduren....
Fijne dag

Simone zei

Wat een mooi lapje!!! Enne... Ik zie nog een paar onbekende randjes... ;))

Frederika zei

Wauw wat een klus. Een beeldje is het

AnitaS zei

Wat veel moois is er op dit lapje te zien.

Annelies zei

@ Simone, bij ieder lapje kijk ik meteen naar de randjes. Dat krijg je.....

Willy zei

Het is ook een prachtig lapje. De twee kleuren combinatie vind ik ook heel mooi.

Willy zei

Het is ook een prachtig lapje. De twee kleuren combinatie vind ik ook heel mooi.

Phebe and Jane zei

Wat een mooi lapje. Leuk gedaan door B. Jonkman.
Groetjes,
Marian

Marja zei

Mooi, zo vol en met 2 kleuren!

Groet,

Anoniem zei

Deze is dan ook wel errug mooi zeg, ik snap helemaal dat je hier voor valt!!