zaterdag 23 november 2013

H. Yff (6)

Deze twee werkjes van Hendrieka Yff, waarvan ik jullie al meer heb laten zien, passen eigenlijk niet in mijn verzameling. Bij de aankoop van de schoollapjes kreeg ik ze erbij. 
Ik zal ze altijd bewaren bij de andere handwerkjes die ze maakte.
Ik vind het bovenste werkje zo bijzonder.

These two samplers made by Hendrieka Yff, of whom I showed you more, do not fit in my collection. I received them for free when I bought the others.
I will however always keep them together with the other samplers.
I am very fond of the one in the first picture.


16 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Ik vind de bovenste ook heel bijzonder. Toch goed bewaren, want alhoewel verzamel jij deze stijl niet. Hij past toch bij de werkjes van deze maakster.

Jeanny zei

Leuk hoor! Dit betekent dat H.Yff een echte borduurliefhebster was.
Fijn weekend

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Inderdaad, heel bijzonder en heel erg mooi

Inge zei

Ik vind ze allebei mooi. Heel bijzonder om dit in je bezit te hebben.

GRANNY'S HOUSE zei

Heel bijzonder en erg mooi.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Het zijn beide erg mooie lapjes en zeker een aanvulling op haar werk.

Anoniem zei

Wat een grappig borduurwerkje-maakten ze dat al zo vroeg? Het andere lapje heeft mooie heldere kleuren,maar nog niet helemaal af,denk ik.
Mooi om toch verschillende borduurwerkjes van dezelfde persoon te hebben.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

katrien zei

Heel mooie lapjes.

AnitaS zei

Ze zijn het bewaren meer dan waard. Mooi borduurwerk.

Monica zei

Het eerste lapje is inderdaad heel bijzonder, ook van kleur. Het tweede, zo te zien een proefje voor een merklap is, voor die tijd wel heel helder van kleur. En ja, zo veel werkjes in je bezit van één en dezelfde maakster is zeker leuk om bij elkaar te houden.

Marja zei

Leuk hoor die handwerkjes bij elkaar. Gewoon een soort document van de Yff familie.
Heb ook van 1 persoon een doosje met verschillende dingen, ga ik nog een keer laten zien:)

Groet,

lheurebleue zei

ja, dat bovenste is heel bijzonder met dat uitgespaarde wit en zo vol beweging

Willy zei

Heel leuk om deze lapjes erbij te hebben. De eerste is een erg mooi borduurwerkje.

petronella zei

Toch heel leuk! En de onderste heeft echte merklapmotiefjes!

marian'ne m zei

Al is het ander handwerk het is handwerk, mooi om bij elkaar te bewaren.

Ik heb van dit plaatje een patroontje in een boekje uit de jaren 30 dacht ik. Zal het eens opzoeken.


((zwaaii))... MM

Annelies zei

@Daar ben ik wel heel benieuwd naar Marianne !