donderdag 27 september 2012

Lobbes




Wat is het leuk dat er oude foto's bestaan van het Pensionnat de la Visitation in Lobbes, België. Ik weet niet wanneer deze foto's zijn genomen, maar ik weet wel dat de twee samplers er zijn gemaakt. Ze zijn, zoals veel lapjes uit die tijd die uit België komen, gevoerd. 
Beide lapjes zijn waarschijnlijk door eenzelfde meisje gemaakt.

These are pictures of the Pensionnat de la Visitation in Lobbes in Belgium. They give these two samplers an extra dimension. I do not know when these pictures were taken, but I do know that these samplers were made there. 
They have both, as a lot of samplers coming from Belgium, fabric on the back.
I do not know for sure, but I think both samplers were made by the same person.

18 opmerkingen:

Made by Meet zei

Wat leuk Annelies dat je die foto's laat zien vanwaar die prachtige lapjes zijn gemaakt. Op de 3e foto zit een meisje achter een trapnaaimachine, wij hadden thuis precies dezelfde! Volgens mij een Singer. Het was toen ongeveer 1958. Maar volgens mij zijn deze foto's ouder!
Erg leuk allemaal! groetjes Meta

GRANNY'S HOUSE zei

Leuk die oude kaarten en lapjes.

Groetjes
Ines

Quiltpassion.blogspot.com zei

Mooie lapjes, en die ene heeft wel een aparte vorm voor die tijd. Leuk, dat je foto's hebt van waar het gemaakt is, en misschien staat het meisje van deze lapjes er wel op.
Groetjes, Cisca

Berna zei

Heel leuk dat je die kaarten bij de lapjes hebt. De lapjes zijn weer erg mooi.

Birgitte aka Bietje zei

Wat leuk dat je ook laat zien waar de lapjes zijn gemaakt. Lobbes, dat klinkt er knus en gezellig. Maar internaat nou weer niet. Zou best wel eens willen weten hoe het er was.

KijkDaarIs zei

wat leuk!!..zijn die kleine lapjes appart op een ondergrondje genaaid..of is het een geheel??
mooi die foto's erbij..
Fijne dag

Ineke zei

Prachtig! Wat goed dat de foto's bewaard zijn gebleven.

Fijne dag, Ineke

Plakhuis zei

Wat leuk om zo een stukje geschiedenis te zien.

Anneke zei

soms goed om de leefomstandigheden van mensen onder ogen te krijgen!
mooie lapjes...

Chris zei

Wat een prachtig, romantisch gebouw. Enig, die foto's van de meisjes achter hun machientjes en natuurlijk ontzettend leuk dat jij er 2 lapjes van hebt die daar gemaakt zijn. Wat een rijkdom Annelies.

katrien zei

super leuk.

AnitaS zei

Wat leuk dat je foto's hebt van de plaats waar de lapjes vandaan komen.

Lida zei

Wat leuk en wat een leuke aanvulling bij deze mooie lappen! Fijn weekend,
Lida

Rennie zei

Dank je wel voor dit stukje geschiedenis.

Phebe and Jane zei

Wat leuk, die oude foto's. Maakt zo'n boruurlapje nog interessanter.
Groetjes,
Marian

Threads and thoughts zei

Ik heb zelf bij de Visitatie op school gezeten, in Vlaanderen weliswaar en niet op internaat, maar ik heb ook zo'n soortgelijk lapje, ik herken de steekjes ervan. Dat van mij is ook gevoerd en er werd een soort van pennenzakje met omslag van gemaakt. Ik ben er heel erg zuinig op en alhoewel ik er destijds waarschijnlijk op gevloekt heb, ben ik er nu heel blij mee. Het moet van eind jaren 60, begin jaren 70 zijn.

Marga zei

Pure vakmanschap werd daaar geleerd, jammer dat het verloren gaat eigenlijk. Word er op de huishoudschool eigenlijk nog wel naailes gegeven? In mijn tijd nog wel en dat zijn de jaren rond '73.
De lapjes zijn prachtig en het is heel leuk dat je er foto's van hebt.

Groetjes,
Marga♥

lheurebleue zei

die foto's geven de lapjes heel wat extra!