donderdag 5 juli 2012

weer een kleurrijke

Ik ben een groot fan van de schoollapjes die in de vijftiger en zestiger jaren werden gemaakt.
Ze zijn vaak kleurrijk en hebben leuke figuurtjes en of randjes. Zo ook het lapje dat in 1961 in Leeuwarden werd gemaakt door K.Rombout.


I am a great admirer of the samplers that were made in the fifties and sixties. They are very colourful and have nice figurines and borders. You also see this on the sampler made by K.Rombout living in Leeuwarden in The Netherlands in 1961.

16 opmerkingen:

Elisabeth zei

Het is weer een prachtig lapje...ik zal mijn moeder eens naar haar schoollap vragen, die is rond dezelfde tijd gemaakt. Fijne dag, Elisabeth

Lida zei

Ja het is een mooi en kleurig lapje en zo te zien in perfecte staat, mooie aanwinst! Fijne dag
lida

GRANNY'S HOUSE zei

Ooit heb ik ook zoiets gemaakt bij de nonnen op school.

Groetjes
Ines

Jeanny zei

Weer een heel mooi lapje!!
Fijne dag.

Anoniem zei

Van mijn tante heb ik ook een rood merklapje.'kWeet niet zo van wanneer die is. Maar dat zal ook wel ergens zo rond 1920 gemaakt zijn.Er zitten alleen vochtvlekken in,en ik durf dat niet te wassen.
zonnige dag.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anneke zei

van dit lapje zou ik ook zomaar fan kunnen worden ;-)

Chris zei

Oh leuk. Je verzameling wordt ook steeds kleurrijker.
Hoe gaat het met de schilders?

Willy zei

Mooi lapje. Leuk zo in het groen oranje.

Rennie zei

Daar word ik nou helemaal vrolijk van.

Annelies zei

@Chris, met de schilders gaat het goed, alleen heeft mijn man gisteren tijdens eenval zijn schoudergewricht gebroken. Hij wacht op operatie. Kan even duren, want het is nog gezwollen.

Hilde zei

Weer een mooie!
Sterkte voor je DH, wat een tegenvaller.

katrien zei

Dit is wel een hele mooie.

Guusje, zei

Deze is zeker mooi en kleurrijk. O wat lees ik nu je DH gewond, heel veel sterkte en beterschap lijkt me erg pijnlijk.

Ria, zei

Wat een leukerdje, Annelies. Door de kleuren een heel andere uitstraling dan de 'rode' lapjes..
En heel veel sterkte voor je man. Ik hoop dat het snel slinkt zodat hij geholpen kan worden.
Groetjes,
Rian

Ineke zei

Dit is echt een heel mooi lapje!!!

Wilma Kuin zei

Wat een leukerd!! Heb er 1 gemaakt en is te leuk om te doen,..