zondag 10 juni 2012

kaart bij de chocolade

Op een piepklein marktje in Sainte-Cecile-les-Vignes vonden we bovenstaande kaart. 
Vroeger zaten ze in pakjes chocolade. Het zijn zogenaamde insert cards. Mijn man heeft ze ook met speelkaartensymbolen erop.
Ik vind hem zo aandoenlijk !

On a very small fair in Sainte-Cecile-les-Vignes in France we found this card. In former days they inserted these cards in packs of chocolade. My husband has them with playing card symbols on them.
I found this one so adorable. 

23 opmerkingen:

Supergoof zei

Het is een lieffie! die tekenstijl vind ik erg leuk.
Hoop maar dat 't meisje er niet naast prikt.
Fijne dag vandaag,
:o

Jeanny zei

Wat een lief tafereeltje!!!!!
Fijne zondag.

katrien zei

Super leuke kaart.

Cuny zei

Wat een dot van een kaart, doet een beetje denken aan Hummel.

Guusje, zei

Het is een ontzettend leuke kaart, prachtige fontein.

lheurebleue zei

heel lief maar het meisje heeft wel een ouwelijk kopje!

Ineke zei

Prachtig die tekenstijl en kleuren! Wat een leuk aandenken.

Phebe and Jane zei

Wat een lief kaartje, ik kan me voorstellen dat je die koestert.
Groetjes,
Marian

neeftje zei

Wat een leuk kaartje!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een lieverdje, zo zag je er vroeger meer van.

Groetjes
Ines

Elly zei

Prachtige foto, Annelies, zo'n mooie fontein onder een boom. Een heerlijk zomers plaatje.Fijne week

Lida zei

Dit soort schattige kaartjes zijn tegenwoordig vaak verzamel objecten, in Engeland zijn het de sigaretten kaartjes die zo verzameld worden ook weer heel apart!
Fijne dag
Lida

Auckje zei

Naast het aandoenlijk ouderwetse kaartje, blijven veel namen van de franse dorpen toch ook boeien. 'Heilige Cécile, de druivenranken'. Zo'n naam vind je in NL toch niet snel. Of 'Champs d'amour' voor een aire of rustplaats. Moet altijd even grinniken als ik er langs kom. Trouwens, Annelies, heb je al gelezen dat er een grote uitslaande brand is geweest tegenover jullie pand van Den Haan en Wagemakers? Zonde, zonde, zo'n snoezig pandje.
Auckje van der Leij

Annelies zei

@Auckje, ik heb naar aanleiding van jouw bericht gekeken bij " brand op Nieuwe Zijdsvoorburgwal" en de beelden gezien. Dat pand is echt verloren.

Toos zei

Wat een schatje. En als ik jouw foto's van Frankrijk zie dan krijg ik zo'n heimwee.

Marians Quiltblog zei

Wat een lief plaatje. En je foto's van het prachtige Frankrijk doen mij verlangen naar de vakantie. Nog een paar weken en wij gaan ook weer op pad. Groet Marian

mieke zei

Een heel leuk kaartje.

Susan In Texas zei

That's really cute!

Annemarie zei

Echt een schatje deze kaart! Groetjes, Annemarie

Jossie zei

Wat een leuke nostalgische kaart.

Inge zei

Had ik nog niet gezien, wat een leuke kaart!
Sfeervolle foto van dat fonteintje.

Balsemien zei

Wat lief die kaart!!!

Balsemien zei

Wat lief die kaart!!!