vrijdag 27 april 2012

lapje uit 1934


Een eenvoudig lapje uit 1934. Eenvoudig als we er naar kijken, maar C.J.v.d. Ent heeft er waarschijnlijk heel hard aan gewerkt. Het zou kunnen dat dit niet haar eerste lapje is geweest. Ze begint namelijk niet met de rechte letters, maar meteen met het alfabet.


This is a common sampler made in 1934. Common to look at, but C.J. v.d. Ent probably worked on it very hard. It good well be that this was her second one. She doesn't start with the straight letters, but with the normal alphabeth.

14 opmerkingen:

Lida zei

Vreemd in het eerste alfabet gebruikt zij wel een I in het tweede niet, of zouden ze vroeger ook met oude boekjes gewerkt hebben? Maar weer een heel mooi lapje voor jouw verzameling! Fijne dag
Lida

Annelies zei

@Lida, in sommige, vaak de wat oudere alphabetten zijn de I en de J hetzelfde. Ook in die tijd waren er voorbeeldboekjes. De juffrouw kan daar heel goed gebruik van hebben gemaakt.

Hélène zei

Ik vind het een heel mooi letterlapje met leuke randjes.
Juist de eenvoud spreekt mij aan.
Een leuk idee om die lapjes te verzamelen.
Gr. Hélène

Johanna Zweden zei

Weer zo een mooie!
Hoe berg jij ze op Annelies!
Groetjes Joke en alvast een fijn weekeinden

Anoniem zei

Dag Annelies,
Wat een leuk lapje, vooral omdat ik van den Ent heet.
Weet je uit welke streek hij komt ?
Misschien wel uit mijn schoonfamilie...
Groet van Nanne van den Ent

Annelies zei

@Nanne, helaas, ik weet heel weinig van dit lapje. Wel apart dat je dan je achternaam ziet.

Annelein zei

Geweldig die oude lappen. Heb ik altijd een zwak voor.

En wat zie ik bij het vorige bericht? Jij in een tête à tête met Lynette!!! Was vast gezellig. Bij Gerda las ik er ook al over...

Lucky you...

Lieve groeten, Willeke

Chris zei

Ik vind zo iets nog steeds niet eenvoudig hoor! Het is weer een enig lapje voor je verzameling.

Frederika zei

weer een mooie toevoeging aan de verzameling.

quilting Jeannet zei

Dit vind ik wel de mooiste lapjes Annelies.

Anoniem zei

Bijzonder dat een lezeres haar achternaam ziet.

Elza zei

Leuk lapje en wat een prachtige ontmoeting met Lynette Anderson.
Heel leuk lijkt me dat om dingen van haar te leren.
Groetjes Elza.

Willy zei

Juist door het eenvoudige patroon heel mooi.

lheurebleue zei

een schoollapje zonder frivoliteiten. misschien gemaakt onder het ook van een strenge non ...